Na većem delu mreže auto-puteva u Nemačkoj nema ograničenja brzine, a mnogi ekološki aktivisti u poslednje vreme lobiraju da se brzina na svim deonicama ograniči na 130 km/h. Novi argument je i novčana ušteda, koja uopšte ne bi bila tako mala.
U Nemačkoj ne prestaju rasprave o ograničenju brzine na deonicama autobana gde ona nije ograničena. Tu je sada i novi argument za one koji misle da bi brzine na nemačkim auto-putevima ipak trebale da budu limitirane.
Kako je izračunala švedsko-nemačka istraživačka grupa u istraživanju objavljenom u stručnom časopisu Ecological Economics, ograničenje brzine od 130 km/h u Nemačkoj bi moglo da donese uštedu od najmanje 950 miliona evra godišnje.
Istraživači su uz pomoć javno dostupnih podataka sproveli cost-benefit analizu, odnosno izračunali su i koliko bi ograničenje brzine koštalo nemačko društvo. Ako se međusobno uporede šteta i korist, njihov krajnji zaključak je da bi društvo u celini imalo značajne koristi. Kako prenosi Revija HAK, računica je uključila efekat na vreme putovanja, potrošnju goriva, proširenje i održavanje infrastrukture, kao i na broj saobraćajnih nesreća.
Bonus video: Može li da propadne nemačka auto-industrija?