Nemačka promenila stav o zabrani benzinaca i dizelaša

Auto 28. jun 202211:39
Podeli:
Foto: Heiko Kueverling / Shutterstock

Predlog Evropske unije da se od 2035. godine zabrani prodaja automobila koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem dovela je do protivljenja nekoliko zemalja članica. Čak je i nemački ministar finansija pre nekoliko dana izjavio da je protiv ove odluke. Međutim, sada je nemačka ministarka za zaštitu životne sredine saopštila da Berlin podržava planove EU za zabranu prodaje novih benzinaca i dizelaša od 2035.

Prema rečima Steffi Lemke, ministarke za zaštitu životne sredine Vlade u Berlinu, Nemačka planira da glasa za paket zakona Evropske unije koji bi efektivno zabranio prodaju novih automobila koje pokreću fosilna goriva od 2035.

„Ukoliko ovaj paket zakona uključuje ono što je Evropska komisija nagovestila, a to je zabrana prodaje novih automobila koji emituju ugljen-dioksid od 2035. godine, onda ćemo podržati ovu odluku“, izjavila je Steffi Lemke.

Ipak, ovaj komentar se protivi izjavi Christiana Lindnera, ministra finansija, koji je prošle nedelje rekao da Vlada Nemačke neće podržati ovaj plan. Lemke tvrdi da Nemačka očekuje teške diskusije o pravilima EU povodom benzinaca i dizelaša sa ostalim zemljama članicama.

Italija, Portugalija, Slovačka, Bugarska i Rumunija se protive ovoj odluci. Njihova ideja je da se prekid prodaje automobila sa motorima SUS prolongira do 2040. godine. Zabrana prodaje benzinaca i dizelaša je samo jedan od načina na koji Evropska unija pokušava da spasi životnu sredinu, a glavni cilj je smanjenje emisije gasova koji izazivaju efekat staklene bašte za 55 procenata do 2030. godine u odnosu na 1990.

Ideja o smanjenju emisije štetnih gasova koje prouzrokuje saobraćaj, koja je objavljena od strane Evropske komisije prošle godine, uključuje smanjenje emisije CO2 za 100 odsto do 2035. godine, što bi efektivno zabranilo prodaju benzinaca, dizelaša, ali i hibridnih i plug-in hibridnih automobila.

Bonus video: Otkrivamo najbolji trik za brzo rashlađivanje auta i testiramo Mazdu CX-5

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Komentari

Vaš komentar