Foto:Volkswagen

Brojne automobilske kompanije kao što su Toyota, Hyundai, BMW i Renault nastavljaju sa investicijama u razvoj vozila sa pogonom na vodonik, ali Volkswagen ne pronalazi previše smisla u ovoj vrsti goriva i ne planira da predstavi serijski automobil sa gorivnim ćelijama u ovoj deceniji.

Izvršni direktor Volkswagena izjavio je na Sajmu potrošačke elektronike u Las Vegasu da vodonik nije izbor nemačke kompanije, jer postoje brojne mane u odnosu na tehnologiju baterija.

„Vodonik nije konkurentan, posebno ne za putničke automobile, jer rezervoari zauzimaju dosta prostora u kabini. Možda za komercijalna vozila, ali ne za putničke automobile. Dakle, ne vidim da će se ovo desiti u ovoj deceniji. Ne u Volkswagenu“, rekao je glavni čovek kompanije iz Volfsburga.

Foto:Hyundai

Sa druge strane, Toyota i BMW su među kompanijama koje ulažu ozbiljan novac u tehnologiju pogona na vodonik za putnička vozila. Bavarci su nedavno počeli sa proizvodnjom testnih BMW-a X5 sa pogonom na vodonik, dok je japanska kompanija predstavila koncept Corolla Cross H2 sa novom tehnologijom gorivnih ćelija. Renault takođe radi na novoj generaciji kombija Master, koji će navodno dobiti verziju sa pogonom na vodonik.

Volkswagen je uložio ogroman novac u razvoj baterijskih električnih automobila, i čini se da ne menja svoj kurs. U Las Vegasu, nemački proizvođač je predstavio šestog člana porodice ID u vidu kamufliranog modela ID.7, koji će biti prvi električni sedan Volkswagena.

Foto:Volkswagen

Prodaja nemačke kompanije je pala za 7 procenata u 2022. godini, ali su se električni automobili dobro prodavali. Nestašica čipova i dalje ometa proizvodnju, a Volkswagen očekuje negativne efekte ove krize i tokom 2023. Ipak, potražnja za njihovim vozilima je i dalje visoka.

Bonus video: Zašto ne znamo da postavimo trougao i vredi li Renault Clio kao hibrid?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare