Foto:Hyundai

To da će automobile u budućnosti pokretati elektromotori sada već nema nikakve dileme. Takođe, sasvim je izvesno da će to biti baterijski električni automobili. Ipak, sistem vodoničnih gorivnih ćelija se možda nameće kao optimalnije rešenje.

Vodonične gorivne ćelije nisu novost, ovaj koncept je prvi put počeo da se razvija pre gotovo dvesta godina. Takođe i automobilski proizvođači već dugi niz godina eksperimentišu na temu pogona automobila vodoničnim gorivim ćelijama. Neki su na tom planu otišli najdalje, kao na primer Toyota koja serijski proizvodi i prodaje model Mirai.

Foto: Toyota

Ipak, skromna pokrivenost puteva punionicama vodonika je u ovom trenutku možda odlučujući fakotor koji onemogućava masovniju proizvodnju automobila pokretanih vodonikom. U trenutnoj trci kada je snabdevanje električnih motora automobila energijom u pitanju, baterije ubedljivo vode i sasvim izvesno će odneti pobedu nad gorivnim ćelijama. Broj električnih punjača u Evropi je nemerljivo veći od broja vodoničnih punjača, a pitanje je zbog čega je tako, jer vodonik se nameće kao jednako dobra alternativa baterijama, čak i sa mnogo prednosti u odnosu na baterije.

Jedna od najznačajnijih prednosti vodoničnih gorivnih ćelija nad baterijama je neuporedivo bolja autonomija. Kada se vodonik prevede u tečno stanje on u jednom kilogramu nosi ogromu količinu energije, pa je autonomija automobila pokretanog vodoničnim gorivnim ćelijama neuporedivo veća od električnih automobila sa litijum jonskim baterijama.

Pored toga, još jedna prednost je brzina punjenja rezervoara. Iako se baterije sve brže pune, brzina punjenja vodoničnog rezervoara vremenski može da se poredi sa dopunjavanjem TNG rezervoara, dakle neuporedivo brže nego kod baterija na najbržim punjačima koji postoje.

Foto: Shutterstock

Takođe, treba napomenuti da vodonične gorive ćelije ne podrazumevaju eksploataciju litijuma, kobalta i drugih elemenata potrebnih za proizvodnju baterija, a čija eksploatacija, kada je ekologija u pitanju, praktično obesmišljava koncept elektromobilnosti.

Koje su još prednosti, ali i problemi pogona na vodonik, možete pročitati na Drivegreen.rs.

Izvor: Drivegreen.rs

Bonus video: Kako iz ugla treznog vozača izgleda pijana vožnja

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar