Dana 5. aprila 1977. godine počela je serijska proizvodnja legendarnog ruskog terenca. Za 45 godina prodato je 2,5 miliona primeraka, a od toga oko 700.000 je završilo u inostranstvu. Iako je trenutna situacija vrlo nepovoljna, proizvodnja ovog modela se nastavlja, a Lada Niva i dalje prkosno prikazuje svoju neuništivost.
Kada je prvi put predstavljena javnosti, Lada Niva je opisana kao automobil koji ima brzinu i komfor Zhigulija zajedno sa terenskim sposobnostima UAZ-a. Proizvodnja je počela početkom aprila 1977. dok je prvi model namenjen za izvoz debitovao na Salonu automobila u Parizu 1978.
Ubrzo nakon toga, Lada Niva je činila 40% svih prodatih terenaca u Evropi, a bila je i jedini sovjetski automobil koji se prodavao u Japanu, pa je čak inspirisao i njihov Suzuki Samurai. Zbog velike potražnje u inostranstvu, domaći kupci su morali dugo da čekaju na svoj primerak, iako je Niva prvobitno bila namenjena za sovjetske građane.
Originalna Niva je imala atmosferski motor zapremine 1,6 litara sa 76 KS i 126 Nm u paru sa četvorostepenim manuelnim menjačem i stalnim pogonom na svim točkovima. Treba napomenuti da je ovaj model imao naziv Niva 1600 za tržišta van SSSR-a, dok je domaća verzija imala oznaku VAZ-2121 (alternativno Niva 2121 ili VAZ Niva). Verzije pre 1985. se dizajnerski dosta razlikuju od novijih generacija, a i vrlo su retke pa se dobro vrednuju od strane kolekcionara klasičnih vozila. Pojedini primerci su na aukcijama dostigli cenu i do 40.000 evra.
Lada Niva je i prvo vozilo koje je provelo više od 10 godina na Antarktiku, jer je korišćena od strane sovjetske ekspedicije za transport putnika i robe. Ova Niva je prešla više od 40.000 kilometara na temperaturama koje su išle i do -54 stepena, što pokazuje pouzdanost i terensku sposobnost ovog automobila.
Legendarni terenac se jedno vreme proizvodio i van Rusije. Krajem 1980-ih i početkom 1990-ih, grčka Automeccanica je proizvodila različite verzije Lade Nive, pa su čak i u sopstvenom aranžmanu napravili i kabriolet varijantu. Ovaj terenac se sklapao i u Ekvadoru od 2000. do 2004. godine.
Aktuelna Lada Niva ima dve verzije, modernu sa oznakom Travel, dok legendarni terenac koji svi dobro poznajemo ima naziv Niva Legend. Zbog sankcija uvedenih Rusiji, proizvodnja ovog modela je usporena, ali kako izgleda, Lada Niva će i dalje ostati sa nama i biće bliža originalu nego ikad.
Bonus video: Zašto tokom leta ne smemo da vozimo na zimskim gumama i kakav je Volvo XC60
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram