Istraživanje o kupovini vozila je obuhvatilo skoro 8.000 ljudi u Srbiji. Tako sada imamo podatke koji kažu da 70% njih traži polovni, dok nove kupuje ili planira da kupi 30% ispitanika. U analizi saznajte koji se pogoni i marke najviše biraju, kao i koliko novca kupci u Srbiji danas imaju za kupovinu vozila.
Istraživanje koje je sproveo sajt Polovni automobili je obuhvatilo analizu prodaje novih automobila u prvom kvartalu tekuće godine, kao i anketu koja je obuhvatila 7.698 ispitanika, posetilaca sajta koji su u potrazi za novim ili polovnim automobilom.
Kakva je prodaja novih automobila i šta se kupuje?
Prema ovoj analizi a na osnovu podataka o prodaji koje prikuplja „CUBE Team“, u prvom kvartalu tekuće godine prodato je 5.019 novih automobila, približno isto kao u posmatranom periodu prethodne godine, kada je ova brojka bila 4.997. Kada ovakve rezultate uporedimo sa prvim kvartalom 2020. godine primetan je rast prodaje u tekućoj godini od 11%. Navedeni podaci ukazuju na oporavak tržišta novih automobila od inicijalnog udara pandemije. Ipak, veoma je značajno imati u vidu i podatke iz 2019. godine, kada tržište još uvek nije bilo izmenjeno, te na osnovu takvog poređenja može se dobiti realnija slika stanja.
Prodaja novih vozila u prvom kvartalu tekuće godine je za svega 2% manja u odnosu na isti period 2019. godine, te možemo zaključiti da su ovakvi rezultati gotovo dostigli one iz perioda pre pandemije.
Kada je reč o gorivu, kupci novih automobila u Srbiji su i u prvom kvartalu ove godine najviše kupovali benzince – čak 60% prodatih novih automobila. Na drugom mestu je dizel sa 19,82%, dok su hibridna vozila treća po prodaji (15,06%). Najprodavaniji brend novih automobila i u tekućoj godini je Škoda, a redom slede Toyota, Hyundai, Fiat i Dacia.
Zbog čega se kupci odlučuju za kupovinu novog automobila?
Više od 75% ispitanika nikada do sada nije kupilo novi automobil. Međutim, čak 30% anketiranih u istraživanju sajta planira kupovinu novog automobila u budućnosti. Kada je reč o vremenskom periodu, najveći broj njih navelo je da kupovinu novog automobila planira u narednih 5 godina (36%), zatim u narednih godinu dana (27,1%) i naredna 3 meseca (14,5%).
Ispitanici koji planiraju kupovinu novog automobila u okviru ankete otkrili su i razloge zbog kojih su se opredelili za novo, a ne polovno vozilo.
Najčešće naveden razlog koji je obeležilo više od 40% ispitanika jeste da pri kupovini novog automobila nema potrebe za dodatnim ozbiljnim ulaganjima.
Za nov automobil kupci se odlučuju i zbog sigurnosti u pogledu tehničke ispravnosti novog automobila (39,2%), fabričke garancije (32,9%), sigurnijeg izbora i kupovine (27,9%), lakše kasnije prodaje (21,8%), veće bezbednosti (21,8%).
Sa druge strane, istraživanjem je ispitano i zbog čega gotovo 70% kupaca ne planira kupovinu novog automobila u budućnosti, već se pre opredeljuje za polovni. Među razlozima izdvajaju se nedostatak finansijskih sredstava za kupovinu novog automobila (66,2%) i brže gubljenje na vrednosti novog vozila (35%).
Koliko novca su kupci spremni da izdvoje za kupovinu novog automobila?
Najveći broj ispitanika planira kupovinu povoljnijeg novog automobila – do 13.000 evra (26,5%). Zatim sledi cenovni rang od 13.000 do 15.000 evra (21,7%), te cenovni rang od 15.000 do 20.000 evra (19,8%). Koji su najjeftiniji novi automobili koji su bili izloženi na nedavno održanom sajmu u Beogradu, saznajte ovde.
Koliko novca izdvajamo za kupovinu polovnog vozila pročitajte ovde.
Bonus video: Šta to bi na sajmu automobila?
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare