Emil Frey Auto Centar
Foto: Mercedes Benz/Đorđe Bošković/Promo

Tokom 2020. u Srbiji je prodato 26.165 putničkih i lakih komercijalnih vozila. Od putničkih najviše smo kupovali marke Škoda, Fiat, Renault, Toyota i Hyundai. Sa druge strane, ima brendova koji su prodali samo po jedan primerak. U tekstu iznosimo i ko je kod nas traženiji: Audi, BMW ili Mercedes.

Na kraju svakog meseca objave se podaci o prodaji, odnosno registraciji novih vozila u Srbiji za prethodni mesec. Tako su krajem januara stigli rezultati za decembar 2020. godine i sada možemo da sklopimo kompletnu sliku, koja otkriva šta su Srbi najviše, ali i najmanje kupovali kada govorimo o novim automobilima.

Prodaja svih tipova motornih vozila u Srbiji, koja obuhvata putničke automobile, LKV, mopede, motocikle, teške četvorocikle i teretna vozila, tokom 2020. godine, zaustavila se na ukupno 31.163.

Od ovog broja, putnička i laka komercijalna vozila prodata su u 26.165 primeraka, a samo putnički automobili u 20.861, kažu podaci objavljeni na Kjub sajtu, koji je i zvanični partner Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova.

Najviše putničkih vozila prodali su sledeći brendovi : Škoda (3.809), Fiat (2.145), Renault (1.858), Toyota (1.319) i Hyundai (1.202). Prate ih automobili marke Volkswagen (1.040), Dacia (1.013) i Opel (1.004). Ostali brendovi su tokom 2020. godine prodali ispod 1.000 putničkih vozila.

Najmanje traženi

Pojedine marke putničkih automobila prodate su u svega jednom primerku za celu prošlu godinu. To su: Chrysler, Dodge, Ferrari, Rolls-Royce i SSangyong. Zanimljivo je da su jedini primerci SSangyong i Dodge prodati u maju mesecu, kada je ukupno zabeležena najgora prodaja. Slede ih DS (2), Abarth (3), Lamborghini (4) i Bentley (7).

Ove brojke je u velikoj meri skrojila pandemija korona virusa, koja je uticala na to da se tokom marta, aprila i maja meseca 2020. zabeleži rekordno niska prodaja automobila.

Tako je, primera radi, u martu prošle godine prodato 1.519, a u istom mesecu 2019. registrovano je 2.929 novih putničkih i lakih komercijalnih vozila. U aprilu je pad prodaje bio još drastičniji, pa je ukupno prodato svega 1.042 nova putnička i laka komercijalna vozila, a godinu dana ranije, u tom mesecu prodaja je iznosila čak 4.258 primeraka.

Audi, BMW ili Mercedes

Kada je reč o premijum segmentu, kod nas se najviše vole Audi, BMW i Mercedes-Benz, odnosno nemačka premijum trojka. Ipak, kada vidimo brojke, jasno je da većina može samo da ih voli, dok će ih ipak manjina kupovati. Tako je Audi ukupno prodao 665 putničkih vozila prošle godine, BMW 679, a Mercedes-Benz 773. Možemo ovde da dodamo i Porsche do kog je prošle godine došlo 99 vlasnika u Srbiji.

Ima još brendova koje Srbi vole i cene, a koji su bili ispod 1.000 prodatih putničkih vozila. Evo kako su oni prošli tokom 2020: Alfa Romeo (28), Citroen (505), Ford (274), Honda (102), Jaguar (77), Jeep (385), Kia (804), Lada (144), Land Rover (163), Mazda (393), Mini (67), Mitsubishi (18), Nissan (747), Peugeot (498), Seat (372), Subaru (10), Suzuki (334), Volvo (291).

Što se tiče LKV segmenta, ukupno je prodato 5.304 vozila, a Fiat je zabeležio ubedljivo najbolji rezultat tokom 2020, sa ukupno prodatih 1.464 lakih komercijalnih vozila. U top 5 našli su se još: Renault (733), Dacia (571), Volkswagen (570) i Citroen (357).

Motocikala je ukupno prodato 1.876, mopeda 1.342, teških četvorocikla 420, a teretnih vozila 1.358.

Svi rezultati se baziraju na zvaničnim podacima MUP-a Republike Srbije o broju prvi put registrovanih vozila po kategorijama.

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare