Proizvodnja vozila na struju u Kini je 20 odsto jeftinija nego u Evropi ili SAD, a mnogi političari razmatraju dodatno tarifiranje vozila iz Kine kako bi zaštitili domaću automobilsku industriju.
William Li, osnivač kineske kompanije NIO, izjavio je na Salonu automobila u Šangaju da bi kineski proizvođači električnih automobila trebalo da budu spremni na politiku protekcionizma stranih vlada, jer koriste svoje prednosti u pogledu nižih troškova kako bi izvozili svoje automobile.
Prvi čovek brenda NIO je tokom diskusije sa novinarima u vidu okruglog stola u Šangaju izjavio da je kompanija Tesla nedavno objavila da je proizvodnja automobila u Kini za petinu jeftinija nego u Evropi ili Sjedinjenim Američkim Državama. To znači da NIO i drugi proizvođači električnih automobila imaju ozbiljnu prednost u odnosu na konkurenciju.
NIO i drugi kineski brendovi kao što su Xpeng i BYD imaju plan da izvoze svoja vozila u Evropu, nakon slabljenja potražnje u Kini. Dacia, Tesla i BMW su samo neki od stranih brendova koji električna vozila proizvode u Kini, a zatim ih prodaju u inostranstvu.
„Nakon sve većeg rasta izvoza električnih automobila, definitivno će doći i do određenog protekcionizma tržišta. To nije dobro za globalni održivi razvoj, ali moramo da poštujemo odluku svake države povodom zaštite lokalne industrije. To je realnost sa kojom moramo da se suočimo“, dodao je Li.
Jedan od prvih čelnika evropske automobilske industrije koji se oglasio po ovom pitanju je Carlos Tavares, prvi čovek Stellantisa, koji je još u januaru upozorio da je evropska auto-industrija na raskrsnici povodom kineske konkurencije.
„Ako političari u Evropi ne nađu rešenje za nagli ulazak kineskih proizvođača na evropsko tržište, doći će do ozbiljnog sukoba“, izjavio je Tavares. Prema njegovim rečima, kineske kompanije šire svoj uticaj na Starom kontinentu kompetitivnim i agresivno plasiranim cenama.
NIO će sledeće godine predstaviti gamu vozila za evropsko tržište koji će se proizvoditi u novoj fabrici u Kini. Trenutno, ovaj brend kupcima nudi 6 modela, a u planu je još 5 novih tokom ove godine. NIO svojim proizvodima gađa premium segment, pa će im ključni rivali biti BMW, Mercedes i Audi.
Brojni čelnici evropske automobilske industrije već su upozorili da nemaju odgovor na jeftinije proizvode iz Kine, i da bi političari morali da nađu rešenje za ovaj problem.
Bonus video: Vozili smo MG ZS – Da li ovaj kineski krosover može da se takmiči sa evropskom konkurencijom?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare