kupovina automobila, cene automobila
Foto:Shutterstock

Svakom ko kupuje polovni automobil je u interesu da prođe što bolje, pa i što jeftinije. Zato su saveti na koji način možemo sniziti cenu automobila vrlo značajni. U ovom tekstu otkrivamo da, primera radi, evidencije o istoriji automobila mogu pomoći da se prodajna cena polovnjaka smanji i za jednu petinu, ali pročitajte i koji još saveti dobro dođu pri "cenjkanju".

Nabavka korišćenih automobila uvek podrazumeva veći broj rizika, jer je ponekad teško odrediti da li je vozilo održavano kako treba. Međutim, određena saznanja o automobilima i korišćenje evidencija o istoriji vozila mogu pomoći kod pregovora o povoljnijoj ceni.

Iako pregovaranje predstavlja posebnu veštinu, možete očekivati smanjenje cene automobila i za jednu petinu od oglašene vrednosti. Stručnjaci kompanije carVertical za podatke u oblasti automobilske industrije savetuju kako da se komunicira sa prodavcima i usavrši proces pregovaranja.

Pronalaženje slabih tačaka automobila

Svaki model ima specifične slabosti koje treba unapred da znate. Čitajte onlajn ocene za automobil koji želite da kupite, kako biste razumeli njegove potencijalne probleme i ranjivosti. Ako ste zaista zainteresovani za neki automobil, ne otkrivajte to prodavcu. U suprotnom će vam biti teško da sa njim pregovarate.

Čak i korišćeni automobil sa najboljim izgledom verovatno ima nedostatke. Koroziju, neispravnu elektroniku, istrošene pneumatike, curenje tečnosti, ogrebotine i udubljenja lako će uočiti i profesionalni i neiskusni vozači.

polovni automobili
Foto: Shutterstock

Nakon kontrole unutrašnjosti i spoljašnjosti vozila uvek izvršite probnu vožnju, jer ćete tako dobiti više informacija o vozilu nego na bilo koji drugi način. Obavezno testirajte vozilo na različitim terenima i pri različitim brzinama. Isprobajte sve stepene prenosa, proverite da li kočnice pravilno rade i poslušajte da li se u motoru i sistemu oslanjanja stvara buka.

Sa prodavcem treba razgovarati čak i o najmanjim problemima, jer će to pomoći kod pregovora o konačnoj ceni.
Evidencije o istoriji pomažu da steknete prednost u pregovorima. Prodavac uvek više zna o vozilu od kupca. Zbog te neravnoteže on u pregovorima ima prednost, osim u slučaju kada ste spremni da zađete dublje u prošlost automobila.

Onlajn provera istorije vozila omogućava uvid u evidencije o lažnim kilometražama, oštećenjima, promenama registracije, održavanju i ostalim korisnim informacijama.

„Ako kupac otkrije neke negativne evidencije o istoriji ili dokaze o nezgodama, to može olakšati pregovore. Provera istorije nekog korišćenog automobila predstavlja ključni korak i, ako se on propusti, može doći do preplaćivanja vozila koje je u lošem stanju“, kaže Matas Buzelis, stručnjak u oblasti automobilske industrije u kompaniji carVertical.

Foto:Shutterstock

Oko 15% svih automobila koji su provereni na platformi carVertical imalo je lažnu kilometražu, dok je više od polovine (52,3%) u svojoj istoriji imalo evidentirana oštećenja. Time se dokazuje da je verovatnoća kupovine automobila sa izmenama na odometru ili jeftinim popravkama relativno velika.

Pregovaranje u salonima je teže, ali nije nemoguće

Mnogo je lakše pregovarati sa privatnim prodavcima nego sa prodajnim centrima. Budući da renomirane kompanije za trgovanje automobilima pregledaju automobile pre nego što ih prodaju, oni znaju koliko određeni model vredi i mogu da odbiju znatno snižavanje cene. Međutim, to ne znači da sa njima ne možete da pregovarate.

„Nažalost, u trgovanju korišćenim automobilima ne primenjuju se magični popusti. Ako je za vozilo utvrđena razumna cena, sniženje može biti gotovo nemoguće. Međutim, u zavisnosti od stanja automobila i početne cene, troškove možete smanjiti i do 20%“, objašnjava Buzelis.

Čak i ako se prodavac saglasi sa nižom cenom, neki automobili nisu vredni kupovine. Trebalo bi da kupci razmišljaju dugoročno i procene potencijalne troškove održavanja, kao i preostalu vrednost vozila nakon nekoliko godina. Niko ne želi preterane troškove i probleme sa prodajom u budućnosti.

Bonus video: Vozili smo Renault Austral: Da li je dostojan naslednik Kadjara, koliko troši i koliko košta u Srbiji

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar