Foto: Goran Srdanov/Nova.rs/Shutterstock

Kupci šokirani cenama. Popusta više nema, a najbolja stvar koju prodavci mogu da vam ponude jeste kredit sa fiksom kamatnom stopom. Sajam automobila je sada više izložbena nego prodajna manifestacija, a mi otkrivamo zašto je to tako.

Međunarodni salon automobila u Beogradu je u sredu otvorio kapije za posetioce, a ko je tokom prva dva dana tražio željeni automobil po nižoj ceni, otišao je sa sajma razočaran.

Popusta više nema, a najbolja stvar koju prodavci mogu da vam ponude jeste kredit sa fiksom kamatnom stopom. Sajam automobila je sada više izložbena nego prodajna manifestacija, a mi otkrivamo zašto je to tako.

Da će popusti na kupovinu automobila ove godine izostati, znalo se i pre početka ove manifestacije. Koordinator projekta Zoran Lupšić je na konferenciji povodom predstojećeg sajma naglasio da ove godine neće biti velikih lagera za brzu isporuku vozila, i da će izostati popusti jer politiku cena „diktira odnos ponude i tražnje“.

Investicije u fiksne kamatne stope

Zašto nema popusta, pitali smo Milana Belina, generalnog direktora kompanije KEOS koja je uvoznik vozila marke Renault i Dacia.

Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

„Mislim da nema nikoga ko je ovde izašao sa nekim posebnim popustima, jednostavno situacija je takva sa cenama automobila koje drastično rastu iz dana u dana, a sa nemogućnošću da se izađe u susret kupcima sa nekim posebnim popustima, većina uvoznika je faktički neku svoju investiciju opredelila upravo ka kamatnim stopama“ izjavio je Milan Belin.

Upitna budućnost sajma?

Naš sagovornik je naglasio da izlagači ove godine, s obzirom na situaciju, nisu ušli u ogromne investicije građenja štandova koji koštaju stotine hiljada evra. Zato je i nastup izlagača, zbog krize na tržištu, dosta skromniji nego prethodnih godina.

Sećamo se ranijih godina kada je primera radi, cela hala 3 bila rezervisana za jedan premijum brend, a sada su u toj hali svi luksuzni brendovi. Neke hale nije bilo ni potrebno otvarati, jer su sada svi štandovi skormniji i manji, pa su svi, osim pomenutih premijum marki, stali u halu u 1.

Ako se uzmu u obzir cene, slabija prodaja i situacija na tržištu, postavlja se pitanje da li ćemo ponovo videti sajam automobila kakav znamo, sa ozbiljnim popustima .

„Ovaj sajam će pokazati interes kupaca, ali i nas samih, da li će biti sledećeg sajma automobila, s obzirom na to da prethodnih godina sve manje ljudi dolazi na sajam da kupi automobil“, dodao je Belin.

Poskupele i ulaznice

Ovogodišnja manifestacija traje od srede 22. do utorka, 28. marta, a radno vreme je od 10 do 20 časova. Cena pojedinačne ulaznice iznosi 450 dinara, grupne 350, dok je za organizovane posete studenata i đaka 250 dinara. Cena parkinga u krugu Sajma je 150 dinara po satu, maksimalno 750 dinara po danu.

Bonus video: O besmislu državnih subvencija za kupovinu polovnih i novih automobila

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar