Tokom 2022. godine zabeležen je rast prodaje vozila na struju u Evropi za 29 procenata, a samo je Italija zabeležila pad potražnje za električnim automobilima. Ukratko, svaki sedmi prodati automobil bio je električni. U tekstu saznajte koji model je najtraženiji, ali i koji tipovi elektrifkiovanih vozila počinju da gube na popularnosti.
Potpuno električna vozila su činila 14 odsto svih prodatih novih automobila u Evropi prošle godine, a na rast potražnje je najviše uticao njihov tržišni uspeh u Nemačkoj i Velikoj Britaniji.
Tokom 2022. godine, u zemljama EFTA (Island, Norveška i Švajcarska), EU i Velikoj Britaniji, prodato je 1,58 miliona električnih automobila, što je rast od 29% u odnosu na 2021. Ako govorimo o tačnim brojkama, prodato je 357.162 električna automobila više. Vredi istaći da tako sada u Norveškoj 80% prodatih automobila ima pogon isključivo na struju
Najbolja prodaja u Nemačkoj
Za oko trećinu rasta zadužena je isključivo Nemačka, jer je prodaja e-automobila tamo skočila za 32 odsto, a prodato je 471.394 primerka. Još veći rast potražnje zabeležen je u Velikoj Britaniji, gde je prodato 267.203 vozila na struju, što je skok od 40 odsto. Jedina zemlja gde je zabeležen pad potražnje za električnim automobilima je Italija, gde je prodaja pala za 27 procenata.
Koji e-model je najprodavaniji u Evropi
Najprodavaniji električni automobil na evropskom tržištu je Tesla Model Y, sa 137.819 isporučenih primeraka. Na drugom mestu, sa prodajom od 92.150 primeraka, nalazi se još jedan automobil američke kompanije – Model 3. Tesla Model Y je tokom 2022. bio najprodavaniji automobil u Norveškoj i Švajcarskoj.
Pad prodaje plug-in hibrida
Prodaja plug-in hibrida u Evropi zabeležila je pad od 2,7 procenata, jer je prodat 1,01 milion primeraka. Rast prodaje od 11 odsto u Nemačkoj nadoknadio je slabije prodajne rezultate na drugim velikim tržištima kao što su Francuska i Velika Britanija.
Ford Kuga PHEV sa 57.968 prodatih primeraka je najpopularniji plug-in hibrid, što predstavlja rast od 25 procenata.
Bonus video: Vozili smo prvi ikad Renault Megane na struju