Opisana kao „simbol ambicije za stvaranjem najefikasnijeg automobila“, nova dizajnerska studija nemačke kompanije nudi uvid u budućnost Mercedesovih električnih vozila. Sada prvi put možemo da vidimo kako će izgledati električni model koji nemačka kompanija opisuje kao „najefikasniji ikada“.
Puno je dešavanja u Štutgartu ovih dana, jer je Mercedes-Benz pored otkrivanja strategije elektrifikacije saopštio i da će sledeće godine predstaviti koncept Vision EQXX, koji će biti pravi pokazatelj trenutnih mogućnosti ove kompanije.
Pored same tizer fotografije novog koncepta, Mercedes je objavio da ciljaju domet sa jednim punjenjem baterije od oko 1.030 kilometara u realnim uslovima. Takođe, prema prvim procenama, Vision EQXX moći će da pređe 10 kilometara po jednom kilovat času utrošene energije, što ga čini najefikasnijim električnim automobilom ikada. Ovaj koncept je spomenut i prošle godine, kada je saopšteno da će moći da pređe put od Pekinga do Šangaja (oko 1200 km) sa jednim punjenjem baterije.
The new @MercedesBenz Vision EQXX concept is claimed to manage 750 miles on a single charge, and we could see it unwrapped later today https://t.co/ffHts5Ixev pic.twitter.com/QbnP8wtIob
— Autocar (@autocar) July 22, 2021
Kako piše Autocar, Mercedes je želeo da naglasi da ovaj domet nije ostvaren samo korišćenjem većeg baterijskog pakovanja, već da su inženjeri zaduženi za razvoj ovog koncepta sarađivali sa kolegama iz Mercedes-AMG Petronas Formula 1 tima. To u principu znači da se dosta pažnje posvetilo aerodinamici, ali i da će performanse Visiona EQXX biti impresivne.
Pored detalja o Visionu EQXX, Mercedes je pre nekoliko dana objavio i svoju strategiju elektrifikacije, a poznato je da će napraviti čak osam fabrika za baterije širom sveta, od kojih će četiri biti u Evropi. Ubrzana elektrifikacija znači i da se približava kraj motorima SUS, a Mercedes će smanjiti investicije u konvencionalne agregate za 80% do 2026. u poređenju sa 2019.
Bonus video: Unutrašnjost novog Mercedes-Benza SL
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: