Korišćenje svetala tokom dana je već dugi niz godina i zakonska obaveza, a moderni automobili dolaze opremljeni sa dnevnim svetlima, uglavnom u LED tehnologiji. Međutim, vozači često zanemare činjenicu da automobili sa uključenim dnevnim svetlima uglavnom nemaju nikakvo osvetljenje pozadi, što može biti vrlo opasno u uslovima smanjene vidljivosti.
Tmurni dani, magla, zagađenje vazduha i padavine nas redovno zateknu u saobraćaju u ovom periodu godine, a mnogi vozači se oslanjaju na obavezna dnevna svetla ne razmišljajući o vidljivosti svog automobila.
Međutim, kada se uključe dnevna svetla, koja su uglavnom u LED tehnologiji, kod većine automobila to znači da će biti upaljene LED trake napred, a pozadi neće biti apsolutno nikakvog osvetljenja. Cilj dnevnih svetala jeste da automobil bude bolje uočen na cesti, ali svi vozači treba da obrate pažnju da li je njihov automobil osvetljen i sa zadnje strane u uslovima smanjene vidljivosti.
Preporuka vozačima jeste da koriste oborena svetla kako bi njihova vozila bila primećena u saobraćaju.
Pored toga, kolovoz je klizav, i ukoliko vas vozilo iza kasno uoči, produžava se i zaustavni put, pa tokom zimskih uslova češće dolazi do udesa, ponekad i lančanih. U istraživanju koje je sproveo britanski Kraljevski autoklub čak 62 posto vozača je reklo da je u uslovima smanjene vidljivosti na putu videlo automobile koji su imali uključena samo prednja dnevna svetla.
Kako piše Revija HAK, noviji automobili imaju i opciju automatskog paljenja glavnih svetala, pa treba proveriti da li je ova opcija uključena. Pored toga, obratite pažnju i na svetla za maglu, i na činjenicu da se prednje i zadnje „maglenke“ pale zasebno.
Bonus video: Umiru li migavci, gde su pametni semafori i valja li ovaj Renault
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare