Oktobar je bio težak mesec za automobilsku industriju u Evropi, jer je broj novih registracija pao za čak 30% u odnosu na isti mesec prošle godine, a prodato je ukupno 790.652 automobila. Ipak, glavna vest jeste da Volkswagen, tek drugi put u ovom veku, nije najprodavaniji brend automobila na Starom kontinentu jer je prvu poziciju preuzela Stellantis Grupa.
Nestašica mikročipova se pokazala jednako štetnom po proizvođače automobila kao i prošlogodišnja zatvaranja zbog pandemije korona virusa. Brojne fabrike automobila širom Evrope su zatvorene, a industrija trenutno nema rešenje za probleme u nabavci delova.
Kada se uporedi prodaja tokom cele godine, ona je i dalje veća u odnosu na 2020. i to za 2,6%, ali se razlika smanjuje, pošto je u septembru bila na 7 procenata. Ako uzmemo u obzir trenutnu situaciju na tržištu, vrlo je verovatno da će 2021. biti gora od prošle godine kada je nekoliko meseci sve bilo zatvoreno.
Volkswagen je zabeležio pad prodaje od 42% u oktobru, a imao je dvocifren pad prodaje u svim državama osim Irske.
Najveću žrtvu podneli su kompaktni modeli i automobili srednje veličine, jer proizvođači kao prioritet u proizvodnji postavljaju najprodavanije segmente, pa na taj način i ono malo poluprovodnika koji su dostupni se uglavnom instalira u SUV modele i električne automobile.
Stellantis Grupa koja je nastala početkom ove godine, po prvi put je lider u prodaji automobila na evropskom tržištu, i to sa tržišnim udelom od 21%.
Pogledajte poredak na slici ispod. Kliknite za uvećanje.
Među 10 najprodavanijih automobila u Evropi nalazi se čak 5 automobila koje proizvodi Stellantis Grupa, a svega jedan Volkswagen. Više nije iznenađenje da se svaki mesec radikalno menja lista najprodavanijih modela, ali su rezultati iz oktobra ipak uspeli da nas iznenade jer Volkswagen Golf više nije ni među 10 najprodavanijih automobila na Starom kontinentu.
Na slici ispod pogledajte koji modeli su ušli u top 10, kao i kakav je poredak u klasi „plug-in“ hibridnih i potpuno električnih automobila. Kliknite za uvećanje.
Šta je sa SUV modelima?
SUV modeli čine čak 46,8% tržišta što je novi rekord, a veliki rast beleže i plug-in hibridi i električni automobili koji su čak i prestigli dizele po prodaji. Tokom oktobra, prodato je 181.300 automobila sa električnim ili plug-in hibridnim pogonom, što je udeo na tržištu od 22,9%.
I dok kriza sa mikročipovima loše utiče na većinu proizvođača automobila, Hyundai i Kia se za sada snalaze pa su čak uspeli da zabeleže i rast prodaje u odnosu na isti mesec prošle godine, i to pogotovo u SUV segmentu jer su prodali 23% više automobila. Glavni uzrok je novi Hyundai Tucson koji je zabeležio rast od 59 procenata.
Bonus video: Testiramo novu Opel Mokku
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: