Foto:Promo

Sve veća primena digitalne tehnologije u automobilskoj industriji dovela je do toga da se svet prema novim modelima automobila odnosi kao prema mobilnim telefonima. Koliko se sistemi brzo unapređuju, toliko brzo oni aktuelni zastarevaju, a da ne bi baš menjali automobile često koliko i telefone, sada je i četvorotočkaše moguće unaprediti putem online ažuriranja.

Danas se sve ažurira, pa čak i automobili. Porsche je upravo izbacio veliki „update“ za model Taycan iz 2020. godine. Ovo besplatno ažuriranje tiče se puno stvari, od načina na koji automobil koristi snagu, preko punjenja, navigacije i Apple CarPlay-a.

„Update“ dodaje mnoge funkcije, i to prilično značajne. Primera radi, s ovim ažuriranjem, Turbo S modeli trebalo bi da postižu brzinu od 200 km/h za dve desetinke brže – odnosno umesto za 9,8 sekundi do magičnih 200 stižu za 9,6 sekundi.

Foto: Promo/Christoph Bauer

Tu je i nova funkcija nazvana Planer punjenja, koja vlasnicima omogućava da po želji ograniče na kom će postotku automobil da prijavi pun kapacitet, a sve u cilju produženja veka baterije..

Još 2017. godine Apple se našao na udaru i na kraju je morao da plati nagodbu zbog smanjenja kapaciteta punjenja u starijim iPhone telefonima, a da to nije rekao korisnicima, piše Jutarnji.

Baterije su baterije, bilo da su u automobilima ili pametnim telefonima, pa će biti zanimljivo videti kako će se proizvođači električnih automobila nositi sa ovim problemom. U Taycanu će funkcija planera punjenja ograničiti pun kapacitet s 270 kW na 200 kW.

Osim navedenog, novo ažuriranje modela Taycan donosi unapređeni navigacioni sistem koji će sada bolje da radi i da usmerava vozače ka brzim punjačima koji mogu da iskoriste propusnost automobila od 800 volti. Takođe je nov paket pretplatničkih opcija nazvan „Functions On Demand“, koji uključuje sisteme asaistencija u vožnji, poput održavanja vozila u saobraćanoj traci i Porsche Innodrive, što je u stvari lep naziv za tehnologiju adaptivnog tempomata.

Foto: Promo/Christoph Bauer

Neki proizvođači automobila bi verovatno naplatili ovako sveobuhvatno ažuriranje, dok ga Porsche nudi besplatno, pa bi bilo sjajno da to postane standardna praksa u čitavoj industriji u budućnosti.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar