U automobilskoj industriji konjska snaga je postala standard iskazivanja potentnosti agregata, odnosno njegove maksimalne snage. Ovaj pojam je nastao u vreme kada je poređenje rada motora sa radom konja olakšavalo kupcima da shvate njegovu pravu snagu.
Tokom kasnih 1700-ih godina, škotski inovator James Watt je proizveo parnu mašinu. U potrazi za načinom objašnjenja, Watt je smatrao da će poređenje rada njegovog motora sa radom konja omogućiti svima da shvate vrednost novog izuma.
James Watt je radio sa konjima u rudniku uglja, a njegova procena je bila da prosečna životinja može da pomeri 100 kilograma uglja na udaljenosti od 30 metara tokom jednog minuta. Watt je zatim procenio da njegova parna mašina može da uradi isti posao kao deset konja pa je zbog toga tvrdio da ima deset konjskih snaga. To znači da bi njegov motor mogao da premesti 1.000 kilograma na distanci od 30 metara svakog minuta, ili 100 kilograma duž 300 metara, ukoliko je to bilo potrebno.
Kako piše Revija HAK, ovaj potez je naišao na prihvatanje kupaca, a Wattove tvrdnje o performansama su činile osnovu za poređenje i sa suparničkim inženjerima. Nedugo nakon toga, svi su počeli da mere u konjskim snagama. Upravo zbog Jamesa Watta danas imamo međunarodnu mernu jedinicu u vidu konjske snage koja iznosi tačno 746 vata.
Bonus video: Vozili smo najaerodinamičniji automobil na svetu – Mercedes EQS
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram