Foto:Charlie Magee/Ford

Devet generacija modela Ford Fiesta prodavalo se širom sveta tokom prethodnih 47 godina, ali sada je tome došao kraj. Ford je zvanično objavio da će ovaj mali automobil biti penzionisan u junu 2023.

Jedan od najvažnijih automobila američke kompanije biće zamenjen potpuno električnom Pumom, koja će se proizvoditi u Rumuniji. Što se proizvodnje Fieste u Kelnu tiče, do leta sledeće godine će sa proizvodnih traka silaziti isključivo verzija sa petoro vrata.

Sve narudžbine za ovaj model biće ispoštovane, a zainteresovani kupci i dalje mogu da poruče ovaj gradski automobil, sve dok se ne popuni preostali obim proizvodnje. Performantna Fiesta ST takođe ide u penziju 2023. Kraj proizvodnje Fieste će takođe označiti kraj proizvodnje motora sa unutrašnjim sagorevanjem u jednoj od najvažnijih Fordovih fabrika van SAD.

Foto:Ford

Postrojenje u Kelnu će biti transformisano u centar za elektrifikaciju, gde će se od sledeće godine proizvoditi električni krosover srednje veličine. Ford želi da u narednih šest godina u Kelnu proizvede 1,2 miliona vozila na struju. Proizvodnja jednolitarskog Ecoboost agregata biće premeštena u fabriku u Rumuniji.

Originalna Fiesta je debitovala davne 1976. godine, a od tada je proizvedeno više od 18 miliona primeraka. Ovaj model se proizvodio u 13 različitih država širom sveta, uključujući Veliku Britaniju, Španiju, Meksiko, Argentinu, Brazil, Nemačku i mnoge druge.

I dok je definitivno tužno da vidimo jedan od najvažnijih Fordovih modela na kraju svog životnog veka, američki proizvođač je siguran da budućnost pripada elektromobilnosti i žele da sve resurse ulože u elektrifikaciju i to ubrzanim tempom. Kao rezultat, tokom naredne godine u Evropi se očekuju tri nova električna automobila marke Ford, kao i četiri komercijalna vozila na struju.

Ranije ove godine, Ford je poslao u penziju i legendarni Mondeo, ali će Focus preživeti do 2025. godine, kada će biti obustavljena proizvodnja i ovog hečbeka. Sve u svemu, Ford odustaje od svojih ikona, ali sa ulaganjem od 50 milijardi dolara u elektrifikaciju, nadaju se da će njihovi modeli na struju biti popularni među kupcima.

Bonus video: Vozili smo Ford EcoSport – Jeftiniji od konkurencije i u full opremi

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar