Devet generacija modela Ford Fiesta prodavalo se širom sveta tokom prethodnih 47 godina, ali sada je tome došao kraj. Ford je zvanično objavio da će ovaj mali automobil biti penzionisan u junu 2023.
Jedan od najvažnijih automobila američke kompanije biće zamenjen potpuno električnom Pumom, koja će se proizvoditi u Rumuniji. Što se proizvodnje Fieste u Kelnu tiče, do leta sledeće godine će sa proizvodnih traka silaziti isključivo verzija sa petoro vrata.
Sve narudžbine za ovaj model biće ispoštovane, a zainteresovani kupci i dalje mogu da poruče ovaj gradski automobil, sve dok se ne popuni preostali obim proizvodnje. Performantna Fiesta ST takođe ide u penziju 2023. Kraj proizvodnje Fieste će takođe označiti kraj proizvodnje motora sa unutrašnjim sagorevanjem u jednoj od najvažnijih Fordovih fabrika van SAD.
Postrojenje u Kelnu će biti transformisano u centar za elektrifikaciju, gde će se od sledeće godine proizvoditi električni krosover srednje veličine. Ford želi da u narednih šest godina u Kelnu proizvede 1,2 miliona vozila na struju. Proizvodnja jednolitarskog Ecoboost agregata biće premeštena u fabriku u Rumuniji.
Originalna Fiesta je debitovala davne 1976. godine, a od tada je proizvedeno više od 18 miliona primeraka. Ovaj model se proizvodio u 13 različitih država širom sveta, uključujući Veliku Britaniju, Španiju, Meksiko, Argentinu, Brazil, Nemačku i mnoge druge.
On October 18, 1976, the first Ford Fiesta rolled off the production line at Ford’s assembly plant in Valencia, Spain. #Ford #Fiesta pic.twitter.com/jM2ydk5TW7
— 70s Daily Dose (@70sDailyDose) October 18, 2022
I dok je definitivno tužno da vidimo jedan od najvažnijih Fordovih modela na kraju svog životnog veka, američki proizvođač je siguran da budućnost pripada elektromobilnosti i žele da sve resurse ulože u elektrifikaciju i to ubrzanim tempom. Kao rezultat, tokom naredne godine u Evropi se očekuju tri nova električna automobila marke Ford, kao i četiri komercijalna vozila na struju.
Ranije ove godine, Ford je poslao u penziju i legendarni Mondeo, ali će Focus preživeti do 2025. godine, kada će biti obustavljena proizvodnja i ovog hečbeka. Sve u svemu, Ford odustaje od svojih ikona, ali sa ulaganjem od 50 milijardi dolara u elektrifikaciju, nadaju se da će njihovi modeli na struju biti popularni među kupcima.
Bonus video: Vozili smo Ford EcoSport – Jeftiniji od konkurencije i u full opremi