Foto: Promo

Sa opravdanim razlogom sumnjamo da su reči iz naslova bile prve koje su konstruktori izgovorili nakon što su po stazi provozali svoje novo čedo iz Mercedes-AMG odeljenja – GT Black Series. Upravo ćete se upoznati sa modelom kog pokreće najsnažniji V8 agregat ikada razvijen u AMG-u i koji se hvali brojkama: 730 KS i 800 Nm.

Novi supersportista je slika i prilika ekspertize kakva se sprovodi u Mercedes-AMG kući, gde se od 2006. godine „gaje“ modeli zvani „black series“. Ovi ekskluzivni
rariteti nisu pravljeni da skupljaju prašinu u garaži kolekcionara, već za postizanje velikih brzina na trkačkim stazama, dok uredno imaju dozvolu i za svakodnevnu vožnju u javnom saobraćaju.

Poslednji izdanak je novi „AMG GT Black Series“ i na sve što donosi može da se zalepi prefiks „naj“ – od najekstremnijeg dizajna do sad, najaerodinamičnije forme i najpametnijih materijala i tehnologija, preko najsnažnijeg V8 motora iz AMG-a, do najupečatljivijih performansi.

Foto: Promo

Sa trke na ulicu i obrnuto

Sam izgled će i manje upućenima staviti do znanja da je ovo model sa mnogo trikova preuzetih sa „GT3“ trkačkih automobila. To se najbolje vidi na dugačkoj haubi od karbona, koju krase dva velika otvora za vazduh. Priču nastavlja prednji spliter, koji se može podesiti u položaj za ulicu i za stazu, dok je skoro čitavo podvozje automobila obloženo panelima. Pozadi su ogromni novi stabilizator i difuzor, kao i dve duple izduvne cevi.

Foto: Promo

Sveukupno, sila koja deluje na vozilo, sa ciljem da ga drži prikovanog za asfalt, iznosi preko 400 kg pri brzini od 250 km/h.

Kokpit iz snova

Radno mesto vozača, koji sedi u kadici od karbona je san svakog malog, ali i velikog čoveka koji voli automobile. U trkačkom kokpitu novi volan presvučen alkantarom, privlači više pažnje od velikih displeja koji prikazuju i najsitnije detalje podatke o vožnji. Moguće je čak odabrati “supersport” prikaz kada će na instrumentima centralno biti obrtomer sa proširenim informacijama.

Aždaja iz Afalterbaha

Za motor je dovoljno reći da su inženjeri dobili jasan zadatak koji je glasio ovako: „Značajno povećajte snagu, odziv gasa i obrtni moment“. Pogonska jedinica u „AMG
GT Black Series“ modelu možda jeste bazirana na AMG 4.0 V8 biturbo motoru, ali je zbog brojnih modifikacija dobila drugi interni kod M178 LS2. Razvija 730 KS između 6.700-6.900 o/min, dok je maksimalni obrtni moment od 800 Nm dostupan pri 2.000-6.000 o/min. Prevedeno: ovaj GT mnogo brzo zalepi telo čoveka u to sedište od karbona. Što govori i ubrzanje od 3,2 sekunde do 100, odnosno manje od 9 sekundi do 200 km/h. Najveća brzine je 325 km/h, posle čega keramičke kočnice stupaju na
scenu.

Ogromna snaga olakšanog dvoseda šalje se na zadnju osovinu pomoću AMG Speedshift DCT 7G menjača, koji je modifikovan tako da istrpi ogromni obrtni moment.

Pročitajte još:

Za vožnju po stazi spremni su posebni režimi; od unapređene „race start“ opcije, preko četiri moda za vožnju, među kojima osnovni, napredni, pro i master. Takođe, upravljanje je preciznije u krivinama pri velikim brzinama, a oslanjanje nudi punu kontrolu putem režima „comfort“, „sport“ i „sport plus“. Zanimljivo je da se u ovom modelu, osim deaktiviranja ESP-a, njegove intervencije mogu korigovati po želji. U ponudi je i AMG Track Paket, koji obuhvata rol-bar u kabini, pojaseve za vezivanje u četiri tačke i dva protivpožarna aparata. Iako cene zvanično nisu saopštene, očekuje se da će supersportski dvosed svakako koštati preko 200.000 evra.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare