Dacia Jogger, najnoviji model rumunske kompanije, dobio je prošle nedelje samo jednu zvezdicu na Euro NCAP testiranju. Međutim, inženjeri tvrde da je Jogger najbezbedniji automobil ove kompanije ikada, pa se postavlja pitanje zašto je nova Dacia loše prošla na Euro NCAP testu.
Jogger, koji deli platformu sa manjim modelom Sandero Stepway, dobio je ovu nisku ocenu zbog malog broja elektronskih sistema asistencije u vožnji ali i zbog toga što ne postoji upozorenje kada nisu vezani pojasevi u trećem redu sedišta. Evo šta kažu u Dačiji povodom ove teme:
„Ovo je rezultat naših izbora. Nismo ugradili upozorenje za pojaseve u trećem redu zato što kada želite da uklonite sedišta, morate da diskonektujete i ponovo povežete određene elektronske funkcije. Mi ne smatramo da je to esencijalno. Napravili smo izbor da našim kupcima korišćenje automobila bude jednostavno. Svaki put kada predstavimo novi automobil, to je najbezbednija Dacia ikada“, izjavio je Marc Russ, potpredsednik inženjerskog tima rumunske kompanije.
Dacia Jogger awarded one-star safety score by Euro NCAP https://t.co/DokfzZx4NA pic.twitter.com/7PC5KvTsPT
— Fleet News (@_FleetNews) April 14, 2022
On takođe smatra da je Jogger dosta bezbedniji od drugih modela Dacije, pa čak i da je bezbedniji od nekih drugih automobila na tržištu. Dacia je ponovila svoju odluku da ukloni nepotrebne i neželjenje funkcije sa svojih vozila, uprkos rastućem pritisku zakonodavaca u Evropi koji se bave zakonima o bezbednosti saobraćaja da automobili imaju što više bezbednosnih funkcija.
Ova odluka je deo njihove „Smart Engineering“ strategije koja je, kako kompanija navodi dovela do velikog tržišnog uspeha jer je fokus stavljen na jednostavnost, štedljivost, održivost i izdržljivost.
Dacia Jogger koja u Srbiji ima početnu cenu od 14.690 evra, kreirana je da bude što povoljnija, a inženjeri su istakli tehnologiju koja im je omogućila da ceo prednji deo kabine od B stuba ka napred bude identičan kao kod Sandera. Pored toga, i zadnja svetla su pozicionirana vertikalno i odvojena su od vrata prtljažnika kako bi se smanjili troškovi.
Dacia za sada ne želi da se posveti boljem rezultatu na Euro NCAP testu jer se on bazira pre svega na broju i funkcionalnošću elektronskih pomagala. Prema rumunskoj kompaniji, mnogi njihovi kupci nisu spremni da plate za to, a imaju i poteškoće da shvate kako funkcionišu.
Bonus video: Prvi kadrovi naše test vožnje modela Dacia Jogger
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare