Aktuelna generacija Volkswagen Golfa mogla bi da bude i poslednja, a konačna odluka će biti doneta tokom narednih 12 meseci. Prema tvrdnjama čelnika nemačke kompanije, razvoj devete generacije ovog modela nije isplativ, zbog brojnih faktora.
Izvršni direktor brenda Volkswagen, Thomas Schafer, izjavio je da je budućnost Golfa neizvesna zbog sve većih troškova razvoja i proizvodnje automobila koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem.
Uvođenje Euro 7 normi se očekuje tokom narednih nekoliko godina, a upravo ova pravila o emisijama izduvnih gasova će podići cenu konvencionalnih automobila za 3 do 5 hiljada evra, tvrdi Schafer. On je takođe rekao da se bliži kraj pristupačnim benzincima i dizelašima, jer će proizvodnja motora SUS sa strožim regulativama povećati troškove razvoja. Što se Golfa tiče, Volkswagen trenutno radi na redizajnu aktuelne verzije, ali Golf 9 je neizvestan u ovom trenutku.
Schafer je istakao da razvoj novog modela sa motorima SUS koji neće imati tradicionalni životni vek od 7-8 godina, jednostavno nije isplativ. Razvoj motora koji ispunjavaju Euro 7 norme će biti izuzetno skup, pa bi takav model bio gubitak za kompaniju.
Ukoliko se čita između redova, njegova izjava o tome da se Golf 9 ne bi prodavao 7-8 godina vezana je za zabranu prodaje novih automobila sa motorima SUS u EU od 2035. godine. Aktuelna generacija je predstavljena 2019. i najverovatnije će dobiti redizajniranu verziju 2023. ili 2024. koja će se prodavati oko 3 do 4 godine.
Potencijalni Golf 9 bi dakle stigao 2027. što znači da bi se kraj njegovog životnog veka poklopio sa početkom zabrane prodaje novih automobila sa motorima SUS. Schafer je rekao da će konačna odluka povodom Golfa 9 biti doneta u narednih 12 meseci.
Bonus video: Tri najčešće greške pri pakovanju stvari u auto
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare