Hana Selimović nedavno je oštro reagovala na komentar predsednice Narodne skupštine koji je uputila reditelju Nikoli Končareviću, koji je bio među privedenima nakon protesta u Novom Sadu.
Društvenim mrežama proširio se snimak na kome se vidi kako Končarević tokom protesta pokušava da ostavi poruku na vratima prostorija SNS-a, što je sprečio čovek koji je bio zadužen da čuva sedište stranke.
Ubrzo se tim povodom oglasila predsednica Skupštine Ana Brnabić. Ona je na svom X nalogu napisala kako je Končarević tokom vladavine SNS-a dobio šansu da radi i da su mu „pružene sve te prilike i šanse, zahvaljujući borbi svih nas za bolju i bogatiju Srbiju“.
Zbog ovog komenatara, između ostalih, oglasila se glumica Hana Selimović, koja se obratila Brnabićevoj.
“Zbunila si se ana (Brnabić), ne radimo mi zahvaljujući vama, mi radimo UPRKOS vama, mi smo bili ovo što smo i pre vas, a bićemo i kad vam vidimo leđa, a ti se u samoći svoje sobe pitaj šta će biti suma vašeg društvenog učinka, ako savest postoji kao kategorija u tvom sopstvu. Nisu pozorišta vaša, naša su. Nisu pare vaše, naše su. Nije zemlja vaša, naša je. Možete da postavite koliko god želite vaših na te fotelje, fotelja je privremeno zauzeta, a scena je moja brt, jer ja na njoj znam šta da radim dok ti mucaš sa televizije“, napisala je Hana.
Hana Selimović rođena je u Beogradu 1987. godine u porodici intelektualaca. Njen otac je novinar Bojan Selimović, dok joj je deda stric čuveni pisac Meša Selimović, autor romana „Derviš i smrt“, jednog od najpoznatnijih domaćih književnih dela.
„Moje prezime mi nalaže da se ponašam dostojanstveno i u skladu sa onim što se od mene očekuje. Meša Selimović je moj deda-stric, čovek je pisao sve što je napisao iz nepresušne potrebe za tim činom. I dobio mnogo književnih priznanja. Ne može ceo vek, cela porodica da se šlepuje na njegov individualni rad. Ja to nikada nisam ni činila, isticala, a ponajmanje koristila. Posle ovakvog odgovora, nadam se da neću morati nanovo da odgovaram na ovo jedno te isto pitanje“, istakla je glumica.
Kako iz drugog puta nije uspela da upiše FDU, Hana je upisala, a potom i diplomirala glumu na Alfa univerzitetu u klasi prof. Nebojše Dugalića. Zajedno sa njom na klasi su bili i brojni poznati mladi glumci, poput Bojana Perića, Stefana Bundala, Tijane Pečenčić, Iskre Brajović…
Već tokom studiranja dobija prve uloge, igrala je u predstavama Ateljea 212, kao i Narodnog pozorišta, a istovremeno je radila kao asistent profesora na fakultetu.
Iza sebe ima nekoliko zapaženih uloga, a posebno se istakla u serijama „Besa“ i „Tajkun“. Takođe je dobitnica mnogih nagrada, poput Sterijine nagrade i Nagrade Zoran Radmilović.
Pre godinu dana, uručena joj je i nagrada Ružica Sokić, a glumica se i tada osvrnula na lošu situaciju u društvu.
„Svakom čoveku je u današnje vreme teško da izađe sa svojim stavovima u javnost, ali to je neophodno. Moram da kažem da je u tom smislu i mnogo loših iskustava sa medijima. Često se dogodi da se ne poštuje jezik koji negujete i misao koju želite da iskažete, bez skraćivanja. Zbog toga imate zazor i želite da izbegnete preteranu komunikaciju. To je moj slučaj. S druge strane, osoba sam koja ima poteškoća da zadrži svoje mišljenje za sebe, kada je reč o situacijama i društvu koje nas okružuje. Takva sam oduvek! Mislim da bi mi bilo teže da se suzdržavam od onoga što je moja priroda, nego da podnosim posledice koje to sa sobom nosi. Svaki javni govor sa sobom nosi konsekvence, ali to je nešto na šta treba uvek biti spreman“, rekla je ona za Nova.rs.
Hana je posebno bila glasna nakon dve tragedije, koje su se dogodile 3. i 4. maja prošle godine, u školi „Vladislav Ribnikar“ i selima u okolini Mladenovca.
Glumica je i tada zamerila reakciju, tadašnje premijerke, Ane Brnabić, koja je svega desetak dana nakon ovih masakra, na Tviteru objavila sliku sa Aleksandrom Vučićem i Sinišom Malim, ali na kojoj su im lica bila duplirana. Ovo je bilo aludiranje na to da su fotografije s protesta „Srbija protiv nasilja“ fotomontaža, a mnogi su premijerku kritikovali zbog šale neposredno nakon nezapamćene tragedije.
„Fotografija tri Brnabićke, tri Vučića i tri mala Siniše je zaista po meni nešto zbog čega narod mora jako da se uplaši gde živi, ako do sada već nije. Ne bih da psujem, ali je*em mu sve, mora se izaći na protest u tolikom broju da plaču od muke, da im cure suze iz ovih očiju. Pa je l’ mi vi odlučujete o većini odraslog života, gospode bože idite mi više s očiju bagro, sklonite mi se sa televizije, ja ne želim peticiju za ukidanje rijalitija, želim peticiju za ukidanje Vučića“, napisala je ona, pa dodala:
„Sram i stid vas bilo. U kom univerzumu je ovo normalno, šta je ovo što mi živimo, bukvalno upomoć. Sve se potreslo do temelja, oni se rugaju svojim građanima, šale se malo, manijakalni egomanijaci nevaspitani. Dobro niste u caption napisali pi*anje po sirotinji jer to je ono što radite i bukvalno i metaforički. Ako je bilo kome falio razlog da izađe na protest ja želim da verujem da je ova besramnost prelila čašu. A svi koji ste ovo prećutali, koji ste ih na bilo koji način ikada podržali, želim vam da uramite ovu fotografiju i da je gledate svaki bogovetni dan kada otvorite oči“, zaključila je Hana Selimović.
Suprostavila se i Jeleni Karleuši, koja je u jednom trenutku počela da kritikuje glumce koji su podržali proteste „Srbija protiv nasilja“ i otvoreno izneli svoje stavove protiv Vučića.
„Neko bi trebalo da javi Karleuši da su pare državnih institucija, pare poreskih obveznika, dakle državne, a da država nije onoga ko njom upravlja, već pripada nama, njenim građanima“.
„A taj koncept ‘ćuti, radi i plaši se’ pripada feudalnom ustrojstvu, nasleđu robovlasništva, koje je civilizacija manje više uspešno pokušala da iskoreni, tako da pravo na pobunu nije samo privilegija beskućnika i građani zemlje nisu robovi bez prava na glas, samo zato jer, zamisli, žive od svog rada. Taj somnabulni argument je toliko primitivan, deplasiran i pre svega bez logike da sam gotovo iznenađena, čak i kada dolazi iz opskurne emisije poput one koja vrlo neuspešno podražava ozbiljan politički talk show “, napisala je Hana Selimović.
Nedavno je na pitanje novinarke Nove.rs, da li je moguće da se Beograd u kulturnom smislu decentralizuje, Hana naglasila da je kultura na poslednjem mestu državnim funkcionerima.
„Mislim da ne može i ne sme da zavisi isključivo samo od volje pojedinaca koji imaju dovoljno entuzijazma da se time bave. To bi naravno morala da bude sistemska stvar, međutim, kako mi živimo u sistemu koji je kompletno nakaradan, mislim da je kultura tu zaista na poslednjem mestu i ne znam ko o njoj na taj način razmišlja.“
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare