Nakon što su u maju potvrdili da će se takmičenje održavati i u Kanadi, Evrovizija sada dolazi i u Latinsku Ameriku.
Prema Evropskoj radiodifuznoj uniji (EBU), takmičenje za Pesmu Evrovizije 2022. stvorilo je veliki broj pregleda sadržaja u Latinskoj Americi, a zemlje poput Argentine, Brazila, Čilea i Meksika su među tržištima sa najboljim učinkom za nacije koje ne učestvuju na takmičenju.
Sada će producenti započeti potragu za gradom domaćinom za Pesmu Evrovizije u Latinskoj Americi – među najuspešnijim latinoameričkim tržištima u narednim mesecima.
„Nakon pokretanja američkog takmičenja za pesmu Evrovizije, i sa planovima za Pesmu Evrovizije u Kanadi sledeće godine, Evropska radiodifuzna unija je oduševljena što sada radi sa Vokovation-om na prenošenju uzbuđenja i magije takmičenja za Pesmu Evrovizije u Latinsku Ameriku“, rekao je izvršni supervizor takmičenja za Pesmu Evrovizije Martin Osterdal u saopštenju.
„Jedinstveni format Evrovizije svake godine pronalazi nove fanove širom sveta i jedva čekamo da proširimo brend u ovom izuzetno raznolikom delu sveta“, rekao je on dodatno.
Konkurs za pesmu Evrovizije Latinska Amerika produciraće Vokovation, producenti koji stoje iza američkog takmičenja za pesmu i takmičenja za pesmu Evrovizije u Kanadi.
„Fanovi širom Latinske Amerike su se dosledno pojavljivali i pokazivali idealnim za brend takmičenja za Pesmu Evrovizije, a Latinska Amerika je oličenje te vatrene strasti, kao i nastavak široke vizije koju mi, producentski tim, imamo za Evroviziju kao globalni brend,” dodali su Peter Setman i Greg Lipstone, iz Vokovation-ovog producentskog tima.
¡YO DIGO EURO, TU DICES VISION!
EUROVISION, EUROVISION! 📣🔥 Eurovision Song Contest Latin America is on the way: https://t.co/VZohYHAfPI pic.twitter.com/izGyJCHLFe
— Eurovision Song Contest (@Eurovision) July 12, 2022
Vesti o širenju brenda stižu nedeljama nakon što je prvo izdanje American Song Contest – čiji su domaćini bili Snup Dog i Keli Klarkson – završilo svoje osmonedeljno prikazivanje 9. maja, gde je K-pop zvezda AleKsa krunisana kao pobednik prve sezone.
U međuvremenu, takmičenje za pesmu Evrovizije u Kanadi, u koprodukciji sa partnerom Insight Productions (kompanija Boat Rocker), trebalo bi da debituje 2023. godine.
Kanadsko izdanje Evrovizije će više odražavati originalnu evropsku verziju, koja se održavala u jednoj noći do 2004. godine kada je dodato polufinale. 2008. dodato je drugo polufinale jer je toliko zemalja želelo da učestvuje da nije bilo dovoljno vremena za jedno veče da ih sve uključi.
Još nema reči o tome kako će funkcionisati format takmičenja u Latinskoj Americi, uključujući kako će se održati glasanje i da li će se emisija emitovati na španskom i/ili portugalskom u Brazilu, ali će se pojedinosti baviti kako se emisija bude razvijala.
BONUS VIDEO: Zagrljaj novinarke iz Ukrajine sa pobednicima Evrovizije
Pratite portal Nova.rs i na društvenim mrežama Instagram, Fejsbuk i Tviter.