Kako je Mare Milošević postao deo serije o kralju Aleksandru

Podeli:
Foto:Dragan Mujan/Nova.rs

"Došao sam na samom kraju celog projekta, ali srećom, uspeo sam da se izborim sa tako ambicioznom serijom. U toku današnjeg dana sam dobio dosta poruka jer ju je dosta ljudi pogledalo i veoma su zadovoljni, a posebno moje kolege koje su me pohvalile konkretno za to što ste čuli", priča u intervjuu za Nova.rs muzički producent Saša Milošević Mare objašnjavajući kako je došlo do saradnje između njega i ekipe serije "Aleksandar od Jugoslavije", koja se emituje na TV Nova S.

Serija, koja će imati 15 epizoda, snimljena je u produkciji United Media. Svi gledaoci imaju prilike da preko EON-a gledaju celu seriju. Popularno “bindžovanje” dostupno je odmah preko EON TV i putem bilo kog interneta u Srbiji putem EON mobilne ili EON smart aplikacije.

Srpski kompozitor, tekstopisac, producent i aranžer, Saša Milošević Mare, potpisuje muziku za aktuelnu hit seriju „Aleksandar od Jugoslavije“ u režiji Zdravka Šotre, koja se emituje na TV Nova S. Za Mareta ovo nije bio nimalo lak zadatak jer je bio svestan činjenice da se radi o ozbiljnoj priči koja je rađena po romanu Vuka Draškovića.

Međutim, u poslednjem trenutku prihvatio je saradnju, zbog koje je danas ponosan jer je nailazio na pozitivne komentare i primio brojne čestitke. U intervjuu za Nova.rs Mare je otkrio kako je došlo do saradnje sa produkcijom serije, kako je stvarati muziku za seriju, šta misli o ovogodišnjim predstavnicama Srbije na Evroviziji, te koliko kriza usled koronavirusa utiče na muzičke autore.

 

Kako je došlo do saradnje sa produkcijom serije „Aleksandar od Jugoslavije“?

– Pre svega, zaslužno je moje prijateljstvo s producentskom kućom koja je realizovala seriju, a s druge strane, imali smo svi veliku nesreću da nas je kasnije i napustio Vojkan Borisavljević, koji je trebao da radi ceo taj projekat sa Zdravkom Šotrom. Došao sam na samom kraju celog projekta, ali srećom, uspeo sam da se izborim sa tako ambicioznom serijom. U toku današnjeg dana sam dobio dosta poruka jer ju je dosta ljudi pogledalo i veoma su zadovoljni, a posebno moje kolege koje su me pohvalile konkretno za to što ste čuli.

PROČITAJTE JOŠ

Koliko se pravljenje muzike za seriju ili film razlikuje od komponovanja za izvođače?

– Veoma se razlikuje. Ne zove se slučajno primenjena muzika. Ti si tu neko ko je potpuno u funkciji i nastavlja se po ideji reditelja i kompletne ekipe koja to radi. Znate, dobro je kada ima muzike u seriji ili filmu, a da niste ni svesni da je ima. To je znak da si napravio nešto dobro, pojačavaš praktično poruku i sve ono što je reditelj hteo zapravo da podvuče.

Kako izgleda taj proces? Šta vam tu najviše pomaže?

– Još mi je dosta sveže ovo, ali zaista sam neko ko se trudi u poslu da uradi najbolje što može. Nisam završio sa procenom svog rada. Generalno je procedura vrlo jednostavna. Dobro je kad se ima vremena da se upoznaš sa idejom šta će se snimati, pa da malo ispratiš snimanje i uđeš u materiju, pročitaš scenario… U ovom slučaju smo imali jednu sjajnu knjigu Vuka Draškovića. Ja sam, nažalost, išao unazad i bilo je u principu za to nedovoljno vremena koliko bih ja voleo da mu posvetim, ali na kraju je ispalo ipak dovoljno. Radiš na sliku. Epizoda traje 55 minuta, nekada je potrebno da se muzički to isprati 60, 70 odsto vremena, a nekada muzike, maltene i da nema, u zavisnosti od zamisli reditelja i potrebe samih scena.

Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

Je li ovo prvi put da radite muziku za TV seriju?

– Ne, nije. Radio sam na najvećem projektu tog tipa, odnosno za seriju „Komšije“ u režiji Milana Karadžića, koja ide na RTS-u. Ta serija je dugo trajala. U skorije vreme sam radio seriju „Ljubavni zalogaj“, koja bi trebalo da krene u maju… Bilo je takvih akcija, preskočiću nešto neopravdano. Odavno sam se preorijentisao i na tu oblast muzike, a to stvarno najviše volim da radim.

PROČITAJTE JOŠ

Prošlo je toliko godina od „Molitve“, koja je najsvetlija tačka naše evrovizijske istorije. Jeste li čuli pesmu ovogodišnjih predstavnica i da li vam se dopada?

– U jednoj sekundi sam bukvalno samo prošao pored televizora jer sam žurio. Shvatio sam da se radi o dinamičnoj pesmi, što potpuno ide uz te tri devojke. Ne sumnjam da su one izabrale nešto što je apsolutno za njih adekvatno. Dosta dobro se vodi njihova karijera, tako da na slepo i neviđeno verujem da je OK.

Dok ste radili „Molitvu“, da li ste uopšte sanjali da će baš ta pesma iz malene Srbije osvojiti Evropu?

– Za „Molitvu“ sam radio tekst i aranžman na Grajinu melodiju. To je isto nešto brzo moralo da se radi. Verujte mi da sam bio jako optimističan i zaista sam ozračio celu ekipu tim optimizmom. Ljudi koji su bili s nama znaju da sam se od prvog dana tako poneo, čak mi se javljalo ko će nam koliko poena davati i koji ćemo redni broj biti u finalu.

Među izvođačima zbog pandemije vlada kriza. Kakva je situacija kad su autori u pitanju, pošto ima onih pevača koji ipak objavljuju pesme iako ne mogu da nastupaju?

– Nema izvođača, nema ni autora. Hvala Bogu da je Sokoj podignut na takav nivo da može brinuti o svom članstvu, ali većini autora su godišnje naknade koje dobijaju za korišćenje njihovih dela postale osnovni izvor prihoda. Nešto što je ranije bio jedan od prihoda, sada je ostao osnovni prihod. Zaista je pevačima mnogo teško sada da investiraju i vizualizuju pesme. Danas klinci kažu: „Jesi li video novu pesmu“. Znači, očekuje se i spot, a danas je to veliki luksuz za veliku većinu, pogotovo mladih pevača, koji su tek krenuli. Prosto, estrada nema gde da nastupa i normalno je da su autori kolateral u celoj priči.

Pratite portal Nova.rs i na društvenim mrežama InstagramFejsbuk Tviter.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentari

Vaš komentar