Foto: EPA-EFE/ANDY RAIN

Neki neispravni delovi aviona možda su korišćeni u procesu proizvodnje Boingovih komercijalnih letelica, navodi se u danas objavljenoj novoj pritužbi uzbunjivača iz te američke avio-kompanije.

Zaposleni u Boingu Sem Mohavk tvrdi da je, kada je Boing ponovo pokrenuo proizvodnju modela „737 Maks“, nakon dva smrtonosna sudara 2018. i 2019. godine, došlo do „300 odsto povećanja u izveštajima o delovima, koji nisu ispunili standarde proizvođača“, preneo je Si-Bi-Es (CBS).

Medij dodaje da, iako je trebalo da ti delovi modela „737 Maks“ budu uklonjeni iz proizvodnje i pažljivo praćeni, u izveštaju se navodi kako im je izgubljen trag.

„Mohavk se plašio da se takvi delovi ugrađuju na modele 737 i da bi to moglo dovesti do katastrofalnog scenarija“, navodi se u izveštaju.

U dokumentu se takođe tvrdi da su, kada je Boing prošlog juna saznao za moguću inspekciju Savezne uprave za vazduhoplovstvo (Federal Aviation Administration – FAA), mnogi delovi premešteni na drugu lokaciju kako bi bili „namerno sakriveni od uprave“.

Izveštaj je objavljen u danu kada odlazeći izvršni direktor Boinga Dejv Kalhun treba da svedoči pred Senatom na Kapitol Hilu zbog zabrinutosti javnosti u vezi sa bezbednošću aviona te kompanije, nakon incidenta tokom jednog leta početkom januara.

Tada su nekorišćena vrata pala sa potpuno novog Boingovog aviona „737 Maks“ u vlasništvu avio-kompanije Aljaska erlajns, nakon čega je ostala rupa na boku te letelice.

BONUS VIDEO:

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar