Milo Đukanović Foto: EPA-EFE/IGOR KUPLJENIK

Uprava za katastar i državnu imovinu do sada je uspela da za više od 800.000 evra smanji iznos zakupnine koju plaća za potrebe smeštaja državnih institucija i parlamentarnih partija, a nedavno je ugovoren i smanjen zakup prostora kompanije Dušana Bana “Prohouse” u Podgorici.

Time će, kazali su “Vijestima” iz Uprave, samo za prostor kompanije Dušana Bana godišnja ušteda iznositi više od 21.500 evra.

To nisu jedini pregovori o smanjenju zakupa koje Uprava vodi, a među zakupodavcima ima dosta kompanija, poput ove Duška Bana, koje su bliske prethodnom režimu i Demokrtaskoj partiji socijalista.

”Uprava za katastar i državnu imovinu još pregovara o smanjenju cena sa određenim zakupodavcima, među kojima su i firme „Bemax“ i „Savana Commercial Retail“, te stoga postoji mogućnost da se iznosi koji se izdvajaju za zakupe dodatno koriguju ukoliko dođe do dogovora sa zakupodavcima, u suprotnom, Uprava će biti prinuđena da prekine saradnju sa istima i traži povoljnije uslove kako bi dodatno smanjila troškove iz budžeta”, odgovorili su “Vijestima” iz Uprave na čijem je čelu Koča Đurišić.

PROČITAJTE JOŠ:

Formalni vlasnik kompanije Bemax je Veselin Kovačević, a kako je on sam nedavno kazao u emisiji “Načisto” na Televiziji Vijesti, neformalni je Ranko Ubović, blizak Demokratskoj partiji socijalista. Kovačević tada nije želio da komentariše spekulacije da iza kompanije stoji i Milan Roćen, nekadašnji šef crnogorske diplomatije, a sada eksterni saradnik crnogorskog predsednika Mila Đukanovića.

Vlasnik kompanije „Savana Commercial Retail“ je Veselin Mijač, koji takođe važi za biznismena bliskog bivšem DPS režimu.

”Zaključen je novi ugovor zakupu sa firmom Prohouse, za potrebe Uprave za bezbednost hrane, veterinu i fitosanitarne poslove i Monteorganike, sa sniženom cenom zakupa. Tako je, umesto ranijih 14.501,85 evra na mesečnom nivou, Uprava je sada dužna da plati 12.705 evra. Samo za ovaj poslovni prostor, ušteda je 21.562,20 evra na godišnjem nivou”, naglašavaju iz Uprave.

Navode i da je za jedan od poslovnih prostora koji Uprava zakupljuje za potrebe Centra za obuku u sudstvu i tužilaštvu, u Ulici serdara Jola Piletića u Podgorici, ranije plaćana zakupnina u iznosu od 5.687 evra na mesečnom nivou, dok se sada za isti prostor izdvaja 4.549,60 evra.

”Što na godišnjem nivou predstavlja uštedu od preko 13.000 evra. Ovaj ugovor Uprava je zaključila sa firmom „Ribnica commerce“ iz Podgorice. Od iste firme i na istoj lokaciji, Uprava zakupljuje još jedan poslovni prostor za potrebe Centra za alternativno rešavanje sporova po ceni od 3.339,60 evra mesečno, dok je ranije isti prostor zakupljivan po ceni od 4.174,50. I ovde je napravljena ušteda od preko 10.000 evra na godišnjem nivou”, pojasnili su iz Uprave.

Iz Uprave su podsjetili da su tokom prošle godine ukupan iznos zakupnina uspeli da smanje i da je ušteda iznosila 400.000 evra.

Trenutno se potpisuju novi ugovori za 2022. godinu, a za sada je iznos zakupnina smanjen za 409.000 evra. Tokom prošle i u dva meseca ove godine, ušteda na zakupu prostora za državne organe i parlamentarne partije je više od 800.000 evra.

”Kada je u pitanju plaćanje zakupnine za potrebe smeštaja državnih institucija i parlamentarnih partija u 2020. godini Uprava za katastar i državnu imovinu je izdvajala iznos od 3.120.000 evra”, podsetili su.

Iz Uprave ističu i da su “sproveli niz aktivnosti u cilju smanjenja zakupnine, pa u 2021. godini nije produžila ugovore o zakupu za prostore za kojima je prestala potreba”.

”Napravljena je ušteda od 400.000 evra, čime je u 2021. godini izdvojen iznos od ukupno 2,72 miliona evra. Između ostalog, raskinut je ugovor sa fizičkim licem N. Š. za magacinski prostor za potrebe Suda za prekršaje u Podgorici, za koji se plaćala mesečna zakupnina u iznosu od 2.044,90 evra, što je na godišnjem nivou iznosilo 24.538,80 evra. Takođe, nakon što je Uprava preduzela niz planiranih mera i utvrdila da više ne postoji potreba ni za magacinskim prostorom u Nikšiću, koji se iznajmljivao za potrebe Uprave za bezbednost hrane, veterinu i fitosanitarne poslove i Uprave za inspekcijske poslove, raskinula je ugovor. Iznos zakupnine na mesečnom nivou za ovaj prostor iznosio je 6.767,53 evra, odnosno 81.210,36 za godinu. Ovaj ugovor bio je zaključen sa firmom „NTC Logistics“. Sve ovo ukazuje na činjenicu da se Uprava domaćinski odnosi prema novcu građana”, zaključili su iz Uprave.

Bonus video: Novaković: Manjinska vlada neće vratiti DPS na vlast

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar