Kandidat za gradonačelnika koalicije šest opozicionih stranaka "Biramo Beograd" Dobrica Veselinović u intervjuu za N1 govori o tome kako bi, kao prvi čovek prestonice, rešio najveće probleme u funkcionisanju Beograda, a to su, kako ističe, saobraćaj, zagađenje vazduha, investitorski urbanizam, nedostatak parking mesta, pretrpani i neuslovni domovi zdravlja, manjak vrtića, nebezbedne škole i korupcija.
„Nama, građanima Beograda, jasno je šta su gorući problemi. Za razliku od male vrhuške Srpske napredne stranke, mi živimo obične živote u ovom gradu, znamo šta nas muči godinama, koji su prioriteti i šta prvo treba menjati. To je saobraćaj, javni prevoz koji se raspada, autobusi koji gore, točkovi koji ubijaju ljude na trotoarima, gužve koje nam oduzimaju sate i godine dok stojimo zaglavljeni. To su domovi zdravlja koji prokišnjavaju, pretrpani su, u njima nemamo radiologe, ginekologe, niti dostupne osnovne analize, zubare… Hitna pomoć mora da vaga na čiji poziv će izaći.
Problem je i hronični nedostatak mesta u vrtićima, nebezbedne škole, to je nažalost naša stvarnost i nešto sa čime generacije Beograđana su već navikle da žive. A tako ne mora i ne sme da bude.
Ako na to dodamo zagađenje vazduha koje nas ubija, kao i stambenu krizu, jasno je da je vreme za promene. Mi imamo plan, imamo energije, znanja i kapaciteta da Beograd postane dobar, održiv, zelen, pravedan i solidaran grad. Zato 2. juna Biramo borbu, Biramo Beograd“, poručuje Veselinović na početku razgovora za N1.
Kako biste rešili saobraćajni kolaps u prestonici i šta tačno podrazumeva realizacija programa „30 minuta od kuće do posla“ koji ste najavljivali u prethodnoj izbornoj kampanji?
Naše Gradsko saobraćajno preduzeće raspolaže sa 1.184 vozila, a javni prevoz dodatno potpomaže još 11 kompozicija BG voza, 600 autobusa privatnih prevoznika, kao i 358 autobusa privatnih prevoznika iz rubnih opština, koji saobraćaju na prigradskim linijama. Dnevno se u saobraćaju nađe u proseku oko 1.340 vozila, koja, u zavisnosti od okolnosti, prevezu 2,5 miliona putnika. Ovaj sistem esencijalan je za kretanje po gradu, a samim tim i za život u Beogradu. Nažalost zbog decenijskog partijskog rukovođenja, korupcije i nameštenih tendera situacija se iz godine u godinu pogoršava, kvalitet prevoza opada, a milioni evra troše se na besmislene nabavke, nameštene tendere i uhlebljavanje partijskih kadrova.
Naš plan ima za cilj da se kroz optimizaciju mreže linija i polazaka vozila javnog prevoza, uvođenje brzih ekspres linija, širenje mreže žutih traka, ali i ulaganjem u šinske sisteme i širenje mreže tramvajskih šina i ubzavanje tramvajskog saobraćaja, kao i produžavanje linija BG voza, obezbedi garantovano stizanje od kuće do posla za 30 minuta.
Na koji način biste povećali broj parking mesta u Beogradu? Da li biste nešto menjali u zonskom sistemu parkiranja poput cene, vremenskog ograničenja ili širenja zoniranih delova grada?
Pitanje parking politike usko je povezano sa pitanjem poboljšanja javnog prevoza, razvijanjem održive urbane mobilnosti i odnosa prema saobraćaju. Ako stvari stavimo u perspektivu sa podacima, oko 48 odsto građana Beograda svakodnevno u svom kretanju od kuće do posla, škole ili u obavljanju svakodnevnog živoda koristi javni prevoz. Na drugom mestu je privatni automobil sa oko 27 odsto, a tik pored je pešačenje na nekih 24 odsto. Nažalost, broj bicikala i trotineta je zanemarljiv.
Udeo javnog prevoza godinama unazad polako opada i to je nešto na čemu se mora ozbiljno raditi, što podrazumeva i naš plan „Za 30 minuta od kuće do posla”.
Što se tiče parking zona, one se moraju širiti, kako teritorijalno tako i vremenski, ali se i profit koji Parking servis ostvaruje na ime širenja zona mora ulagati u projekte održive mobilnosti i bezbednosti u saobraćaju.
Pored toga, potrebna je promena parking politike ka stanarima, posebno u centralnim gradskim opštinama kroz uvođenje posebnih zona rezervisanih samo za parkiranje vozila stanara.
Jedna od ključnih tačaka vašeg plana za Beograd odnosi se i zaustavljanje takozvanog investitorskog urbanizma? Na koji način biste to učinili?
Beograd je u prethodnih desetak godina devastiran nelegalnom gradnjom i bahatim investitorskim urbanizmom koji za posledicu ima betoniranje svake parcele, stotine hiljada kvadrata koji su izgrađeni bez dozvola, ili gabaritima prevazilaze planska dokumenta. Jedan od najgorih primera je kompleks na mestu fabrike „Beko“, koji ne samo da je zaklonio Kalemegdan i narušio tu najvredniju kulturno-istorijsku celinu u našoj zemlji, nego je za nekoliko spratova prevazišao i te gabarite koje su mu korumpirani gradski funkcioneri dozvolili da na početku izgradi.
Naš plan je revizija svih urbanističkih parametara i izrada novog sveobuhvatnog urbanističkog plana Beograd 2041, koji bi postavio temelje održivijeg razvoja našeg grada.
Nulta tolerancija na korupciju i nelegalnu gradnju i formiranje posebnog antikorupcijskog tima koji bi preispitao sve dosadašnje izdate dozvole i pokrenuo krivične postupke protiv lica koja su kršila zakon, ogrezla u korupciju i uništila naš grad.
Opširnije pročitajte na N1.
BONUS VIDEO Veselinović: Vesti o obaranju lista služe da se opozicija prikaže kao nesposobna, što nije tačno
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare