Dve nezgode sa vozilima javnog prevoza dogodile su se u samo dva dana u Beogradu, u kojima samo pukom srećom niko nije povređen. Autobusi gradskog prevoza su u katastrofalnom stanju godinama, a gradske vlasti uporno troše novac na megalomanske projekte, dok im građani svakodnevnu rizikuju živote u vozilima GSP.
Tako se najpre u sredu, u Brankovoj ulici, zapalio autobus na liniji 77, ali je, srećom, vozač odmah zaustavio vozilo i izveo putnike na sigurno. Veća tragedija umalo se dogodila preksinoć u Nemanjinoj ulici, kada je autobus pun putnika na liniji 83 udario motocikl, izleteo sa kolovoza na trotoar i zakucao se u ogradu parka, nakon što su mu otkazale kočnice.
Građani, koji su bili akteri dramatične vožnje, unezvereno su vikali vozaču da udari u nešto, želeći da se autobus što pre zaustavi i da se horor završi. Vozač je uspeo da zaustavi vozilo na betonskoj ogradi, a u nezgodi samo pukom
srećom nije bilo povređenih putnika, ali i drugih pešaka, koji su mogli da se zateknu na trotoaru.
Nažalost, ovo nisu usamljeni primeri nezgoda u kojima su učestvovala vozila javnog prevoza, a koja su, kako tvrde upućeni, u katastrofalnom stanju.
Prema pravilima, svako vozilo pre nego što započne vožnju prolazi kroz obavezan tehnički pregled. Ipak, začuđujuće je da je zaista vozilo kome su u toku dana otkazale kočnice uspelo da prođe pregled. Na kraju, svako ko se vozio bar
jednom gradskim prevozom u prestonici svestan je stanja autobusa i njihove nebezbednosti.
„U situaciji kada GSP Beograd duguje skoro šest milijardi dinara dobavljačima i imajući u vidu učestale incidente, jasno je da ovo javno preduzeće ima problema sa održavanjem vozila. Postavljaju se i druga pitanja – zašto su od 2018.
godine na liniji 83 svi zglobni autobusi zamenjeni starim solo autobusima, koji ne mogu adekvatno opsluživati ovako opterećen pravac“, oglasio se i Centar za lokalnu samoupravu o pomenutom incidentu.
Da su GSP vozila zastarela i u lošem stanju, potvrdio je za list „Nova“ predsednik sindikata vozača gradskog prevoza Nebojša Mitrović.
Naš sagovornik je prokomentarisao nezgodu u Nemanjinoj, ali i istakao zabrinutost za položaj vozača i stanje vozila.
„Sada je u principu sve smanjeno i nije kao ranije, mi smo u manjku sa ljudima, uključujući i majstore. Imamo sve više i više neispravnih vozila. Vozači su primorani da voze neispravna vozila, vrši se pritisak na njih, kako bi se saobraćaj odvijao normalno“, istakao je Mitrović za list „Nova“.
O tehničkom pregledu naš sagovornik objašnjava da se mahom obavlja vizuelna provera, ali s obzirom na to da većina vozila ima garanciju, majstori tu „nemaju puno posla“.
Ipak, o tome da li će neko u ovakvim situacijama preuzeti odgovornost i da li će GSP utvrditi čiji je propust u pitanju, naš sagovornik nije baš optimističan.
„Gledaju da svale krivicu na vozača, jer je on najslabija karika. Kada su se zapalila ona dva autobusa na Karaburmi, smenjen je neki poslovođa. Smeni se neki „šefčić“, ali do direktora se teško dolazi. Ne očekujem ništa, sem da se krivica prebaci na vozača“, zaključio je Mitrović.
Kopaju metro, a voze nas krševima
Gradske vlasti ponosno predstavljaju nove projekte poput izgradnje metroa, novih brzih vozova i rekonstrukcija železnica, izgradnja mostova, uklanjanje starih, dok građani, očigledno rizikuju sopstvene živote svaki put kada uđu u autobus. Dok je GSP u dugovima, daju se enormne svote novca čini se na sve osim na popravku vozila koja su Beogradu
neophodna.
BONUS VIDEO: Sudar autobusa i motocikla u Nemanjinoj
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare