Foto:Nova.rs

Poslednjih nekoliko dana na ulicama Beograda dogodilo se nekoliko, u najmanju ruku, čudnih situacija. Hilandarska ulica prepuna znakova, prema kojima se u slepoj ulici može ići desno, automobil na Dorćolu koji je tokom noći upao u rupu na gradilištu, a najnoviji primer stiže nam iz prestoničke, Karađorđeve ulice, gde su postavljene barijere, ali ne i prateća signalizacija.

Čitaoci našeg portala poslali su nam danas video snimak na kome se vidi kako izgleda Karađorđeva ulica kada se od Brankovog mosta krećete do Kalemegdana. Na video snimku vide se zapreke, ali ono što je u najmanju ruku čudno jeste sa koje strane ih zaobići.

U razgovoru za naš portal Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja objašnjava da postoje najmanje četiri problematične stvari na ovoj deonici puta.

„Prvo, vozači nisu obavešteni jer ne postoji signalizacija koja vozače upozorava da nailaze na deo saobraćajnice na kojoj postoji neka opasnost ili se izvode radovi, ne znamo zašto su zapreke tu, da li da označe neku opasnost na kolovozu ili da obezbede neke radove“, započinje Okanović.

Kako dalje nabraja, drugi problem jeste taj što ne postoji signalizacija koja vozače obaveštava o tome na koji način treba da prođu tom deonicom, odnosno na koji način treba da zaobiđu prepreke.

„Treće, ne postoji signalizacija koja vozače iz suprotnog smera obaveštava da su vozači iz suprotnog smera prinuđeni da pređu na njihovu kolovoznu traku i četvrto, saobraćajni znak koji se vidi na snimku obavezuje da vozač ide pravo. Postoji upozorenje nailazak na tramvajsku prugu i ispod toga znak za pravo. Taj znak znači da moraš da ideš pravo u prepreke, odnosno šalje te na zapreke. Apsolutno zbunjujuće“, navodi Okanović.

Damir Okanović
Damir Okanović Foto: N1

On kaže da postoje vertikalne zapreke, takozvane „News Jersey“ barijere i ništa više.

„Vozač je fizički prinuđen da pređe na levu stranu, u suprotnu kolovoznu traku i gde onda? Onda nije jasno da li barijere treba da prođe sa leve ili desne strane. To ne sme sme da se događa, jer između ostalog, problem je što vozač kada naiđe na takvu situaciju, ne zna šta da radi, razmišlja. A mora postojati u svakom trenutku na svakom mestu takva signalizacija da vozač ne sme da razmišlja šta treba da uradi duže od jedne sekunde. Ovde je situacija da vozač ne zna šta da radi, a to je opasno i može dovesti do neodgovarajućeg ili nepromišljenog poteza vozača“, objašnjava Okanović.

Ilustrativno, ovaj stručnjak za saobraćaj navodi da može da se dogodi situacija kada dva automobila idu jedan iza drugog, i jedan smatra da mora levo, a drugi desno, zbog čega nastaje problem.

„Na ovoj deonici puta može da dođe i do čeonog sudara, usled toga što vozači nisu na odgovarajući način obavešteni o privremenom režimu saobraćaja, a ako bi došlo do takvog sudara, mogla bi postojati krivična odgovornost onoga ko je dužan da upravlja putevima odnosno JP „Putevi Beograda“. Postavljene su samo barijere i nikakva saobraćajna signalizacija, zbog čega nije jasno zbog čega su te barijere tu postavljene.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare