U nacrtu budžeta Beograda za 2022. godinu, planirani iznos za usluge po ugovoru za GSP i privatne prevoznike je povećan sa 28.2 milijarde dinara na 29.3 milijarde. Novim sredstvima nastavlja se sa upumpavanjem novca u ovo preduzeće koje ima strukturalne, kadrovske i finansijske probleme.
Ukoliko se na ovo doda još tri milijarde direktnih subvencija GSP-u, dolazi se do cifre od 272 miliona evra, samo za redovno funkcionisanje javnog prevoza u Beogradu u 2022. godini.
„Potpuno je nejasno kako je moguće da troškovi za javni prevoz u Beogradu svake godine rastu, a da je on sve slabiji. Pritom, samo GSP duguje dobavljačima 4.8 milijardi dinara. Nesumnjivo je da je javni prevoz jedan od mehanizama za izvlačenje novca iz budžeta Grada, koji onda vrlo često završi tamo gde ne bi smeo“, ističe predsednik organizacije Nikola Jovanović.
Nedavno je javnost bila zgrožena činjenicom da putnike prevoze autobusi kojima je truo pod, a ilustrativni primer je autobus koji saobraća na liniji 70.
Više od svih saopštenja,
govori o stanju GSPa
ovih 16 sekundi.Linija 70, Bež. kosa-IKEA, danas. pic.twitter.com/NmfLF2X70W
— Nikola Jovanović (@Nik_Jov) November 16, 2021
Na snimku koji se brzo širi internetom vidi se da je na sedištima koja se nalaze na tzv „srednjim“ vratima napukao pod, te da se praktično vidi put ispod nogu putnika. Na svu sreću, ovoga puta nije bilo putnika koji svakoga dana rizikuju svoje zdravlje kako bi otišli na posao, u prodavnicu, kupovinu ili nešto slično.
Pre nekoliko dana, putnik u gradskom autobusu broj 16 povređen kada je pukla cev za antifriz, a ova hemikalija koja je počela da otiče pod pritiskom, pogodila ga je pravo u oči . Hitna pomoć je povređenom putniku odmah po dolasku počela da ispira oči, a potom je prebačen na Kliniku za očne bolesti.
Predsednik sindikata „Evro vozač“ Jovan Maljević govorio je uslovima poslovanja u GSP, te podvukao da je notorna laž da su plate vozača 65.000 dinara, a da osnovna zarada ne prelazi 39.000 dinara.
Predsednik sindikata vozača GSP-a Nebojša Mitrović kaže da se zaposleni koji su podnosili tužbe kažnjavaju premeštanjem u pogone koji su najudaljeniji od mesta njihovog stanovanja, kao i da se u prethodne dve nedelje oni vode na informativne razgovore.
Bonus video: Vozači GSP-a rade 6 dana nedeljno, ko odbije bude kažnjen
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare