Foto:Shutterstock

Dok u avgustu nije zabeležen ni jedan slučaj pominjanja reči "litijum" na televiziji K1, do 22. septembra ova reč pojavila se na pomenutom kanalu čak 618 puta, po čemu je pomenuta medijska kuća preuzela vođstvo u odnosu na druge televizije, pokazuju podaci Biroa za društvena istraživanja (BIRODI) u koje je "Danas" imao uvid.

U avgustu se na prvom mestu našla televizija Informer, potom N1, Tanjug, Nova S, Kurir TV, Studio B, Blic TV, Euronews Srbija, a na samom kraju nalazili su se televizija K1 i Insajder TV, piše Danas.rs.

Ipak, situacije se u prve dve dekade septembra značajno promenila, budući da je televizija K1 izbila na ubedljivo čelo sa 618 pominjanja, a iza koje se nalazi N1 televizija sa 468 zabeleženih slučajeva.

Zanimljivo je i da, gledajući pojedinačne dane u avgustu, najviše je puta „litijum“ pomenut 11. avgusta, kada je više stotina ljudi protestovalo u Beogradu zbog pritvaranja trojice aktivista koji su dan ranije učestvovali u blokadama i demonstracijama protiv iskopavanja litijuma, a u sklopu velikog protesta koji je počeo na Terazijama 10. avgusta.

Autor: Nina Čolić – Podaci preuzeti od Biroa za društvena istraživanja (BIRODI)

Tokom 11. avgusta reč litijum u okviru monitoringa pojavila se 270 puta – 151 put na Informer TV, 67 puta na N1, 33 puta na Tanjug TV i 19 puta na Novoj S.

Sveukupno, reč je zabeležena tokom avgusta 3.503 puta na kablovskim kanalima, dok je u dnevniku pet televizija sa nacionalnom frekvencijom i dve televizije Junajted grupe zabeležena čak 1.097 puta u avgustu.

Iako septembar još nije gotov, do 22. reč se na kablovskim kanalima pojavila čak 2.400 puta, a u dnevnicima 472 puta.

REM bi trebalo da proveri naglu promenu kod K1

Izvršni direktor BIRODI Zoran Gavrilović za Danas ističe da bi na ovakvu drastičnu promenu trebalo da reaguje Regulatorno telo za elektronske medije (REM).

„Očito je da postoji neki razlog zbog kog je došlo do promene. K1 televizija do početka septembra skoro da se nije bavila litijumom. U avgustu su imali nula pominjanja, uopšte se nisu time bavili, nakon čega su krenuli u neku vrstu kampanje. Zbog toga mislim da je ovo pitanje kojim REM treba da se pozabavi“, ukazuje on.

PROČITAJTE JOŠ:

Kako je dodao, ne želi da spekuliše, ali da su se pojedina pitanja sama nametnula.

„Šta je to uticalo da se promeni uređivačka politika? Da li je postojala možda neka stimulacija? Da li je tu bio neki pritisak? Ne želim da spekulišem. K1 je, na kraju, deo mreže čiji je deo i Tanjug, pa da vidimo o čemu se radi. Možda je u pitanju uticaj na nezavisnu uređivačku politiku. U celom periodu monitoringa mi nikada nismo imali ovako naglu promenu izveštavanja“, naglašava Gavrilović.

Autor: Nina Čolić – Podaci preuzeti od Biroa za društvena istraživanja (BIRODI)

Po statistikama, kako objašnjava izvršni direktor BIRODI-a, tema litijuma dominira na N1 i Novoj S, ali najviše priloga u avgustu imala je “Informer TV”.

„Očito je da se Informer najviše bavi tom temom, odnosno najčešće pominje reč litijum“, dodao je sagovornik i napomenuo da je indikator tokom monitoringa pominjanje reči litijum.

Gde je tu RTS?

Radio televizija Srbije u oba meseca nalazi se pri kraju tabele, a Gavrilović objašnjava da deluje kao da RTS gleda da se izmakne od same teme.

Ipak, nedavno održana debata u okviru emisije “Takovska 10”, u kojoj su učestvovali profesori fizičke hemije Dejan Ilić i Vera Dondur, profesor hidrogeologije Zoran Stevanović i profesor rudarstva Dinko Knežević, a na temu Projekta „Jadar“, za Gavrilovića predstavlja prijatno iznenađenje.

“To što je uradio RTS je neviđeni iskorak. Mi to do sada nismo imali. Jedna razumna, argumentovana, stručna rasprava sa voditeljem koji je do pred kraj probao da bude neutralan, što se videlo iz samih pitanja, naglašavanja, argumentacije… To je nešto što je nama potrebno”, kaže Gavrilović.

Koliko se u televizijskim dnevnicima često pominje reč „litijum“?

Prema podacima iz monitoringa BIRODI-a, u avgustu najviše se puta reč “litijum” našla u dnevniku Nove S.

Gotovo izjednačene, slede televizije Pink i N1, a potom i B92.

Dvocifreni broj pominjanja u dnevnicima zabeležen je na televizijama PrvaTV, RTS i Happy.

Kompanija Jovane Joksimović i Manje Grčić nedavno dobile ugovor sa kompanijom „Srbijavoz“

Podsećamo, marketinška agencija „Majo public“, koja se nalazi u vlasništvu Jovane Joksimović i Manje Grčić, dobila je dva posla od „Srbijavoza“ – oba tokom jula, u svega nekoliko dana razlike.

Jedan ugovor odnosi se na plasiranje i distribuciju informacija za javnost (PR strategiju), dok se drugi odnosi na održavanje društvenih mreža i izradu sadržaja, a čija ukupna vrednost iznosi 7.171.200 dinara, odnosno oko 61.300 evra, sa PDV-om.

BONUS VIDEO: Planira li vlast da od rasprave o litijumu napravi cirkus?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare