Tamara Šelić, majka dvoje dece od 6 i 11 godina, prilikom prijavljivanja za državnu pomoć deci, napravila je grešku tokom unošenja matičnog broja. Njena deca zbog toga nisu dobila novac, a kada je podnela reklamaciju, stigao je odgovor “da prijava nije podneta na način propisan zakonom”. Tamara za Nova.rs revoltirano priča da je na svoje uporne reklamacije dobila pet identičnih odgovora i pita se “čemu onda reklamacije služe”, ako ne može da se ispravi greška.
“Moja deca postoje, pa postoje. Rekli su da će sva deca do 16 godina dobiti državnu pomoć. Oni ne mogu da negiraju postojanje moje dece i nije mi jasno zbog čega ne dozvoljavaju da se sada ispravi greška”, kaže za Nova.rs Tamara Šelić iz Beograda.
Ona navodi da je do sada zvaničnim putem preko Uprave za trezor, više puta podnosila reklamaciju, poslala mejlove “na preko 20 adresa”, zvala telefonom na dostupne brojeve na koje joj se, kako kaže, niko nije javljao, pa je na kraju, ističe, bila primorana da se obrati medijima.
Tamara za naš portal priznaje da je ona napravila grešku prilikom podnošenja prijave, ali joj sada nije jasno, zbog čega ta greška ne može da se ispravi.
“Kada sam popunjavala prijavu, greškom sam umesto svog JMBG broja, upisala detetov. Ok, moja je greška, ali sam sve to u reklamaciji i objasnila. Tome valjda i služe reklamacije. Lično je ministar Siniša Mali izlazio u javnost i više puta rekao da će sva deca dobiti pomoć, da nijedno dete neće biti oštećeno, da će svaka nejasnoća biti ispravljena, sve greške korigovane, šta god da je bilo u pitanju. Time sam se i vodila. Međutim, sada stalno dobijam jedan te isti odgovor, da moja prijava nije bila u skladu sa zakonom”, objašnjava Tamara svoj slučaj.
“Ništa nije transparentno, na koji zakon se oni pozivaju?”
Naša sagovornica priča i da ona nije jedina sa sličnim problemom i kaže da je u kontaktu sa majkom troje dece, koja je prilikom prijavljivanja omašila jednu cifru u svom JMBG-u, te da je i ona dobila isti odgovor da “prijava nije u skladu sa zakonom”.
“Svakome može da se desi da pogreši. Sada u reklamacijama ispada da greške koje smo mi roditelji napravili ne mogu da se koriguju. Naša deca postoje i ne znam na kakav se zakon pozivaju, kada je rečeno da sva deca do 16 godina imaju pavo na novčanu pomoć. Sad deca treba da ispaštaju zbog toga što oni ignorišu naše reklamacije”, razočarana je Tamara.
Ona dalje navodi i da je celokuna akcija oko podele pomoći bila netransprentna, te da ni sada, kada je u toku rok za relamacije, nema obaveštenja o tome u kojim sve slučajevima može da se podnese reklamacija.
“Ako ne žele da prihvate reklamacije, neka na sajtu objave koje reklamacije ne žele da prihvate i da će ta deca ostati bez sredstava. Nije nikakv problem, dajte nam transparentno kakav je to zakon i šta smo mi to pogrešili. Druga stvar. Za sve reklamacije koje sam podnela, nisam dobila nikakav broj. Ne postoji predmet na koji možete da se pozovete. Ništa ne dobijate. Stalno isti odgovor, kao da se dopisujem sa robotima. Dajte mi neki broj, pa da mogu nekom drugom da se požalim”, opisuje Tamara proceduru kroz koju prolazi kako bi ispravila svoju nenamernu grešku.
Tamara kaže i da je u pokušaju da svojoj deci od 6 i 11 godina obezbedi pomoć koju su dobili njihovi vršnjaci, učinila sve što je bilo do nje, pa navodi da je reklamacije podnosila i sa svog JMBG- a, ali i sa dečjeg koji je koristila prilikom konkurisanja.
Međutim, odgovor je uvek bio identičan, navodi ona, pa sada sumnja i da sa “druge strane”, ne postoji dobra volja da se ovaj problem reši.
“Valjda je poenta reklamacije da se reši problem, a ne da se dalje produbljuje. Zašto deca da ispaštaju, ako je već rečeno da će svako dete primiti novac. Nebitno da li je greška do nas roditelja ili do njih, ista je stvar. Samo da se greške isprave. Ako oni odbiju 100 dece, to je skoro 10.000 evra. Gde ide taj novac, gde će to da završi? Ni to nije transparentno”, revoltirano je zaključila Tamara.
Podsetmo, Nova.rs je objavila svedočenje Violete Petrović, majke dece od 13 i 15 godina, kojoj je pomoć isplaćena samo za starije dete, dok je mlađe odbijeno.
U obrazloženju reklamacije koju je podnela, Violeti su iz Trezora odgovorili da mora da proveri detetove podatke u Matičnoj službi.
Naš portal je od Ministarstva finansija i Uprave za trezor zatražio odgovore za oba slučaja, ali nam do objavljivanja ovog teksta nikakvi odgovori nisu stigli.
BONUS VIDEO: Odakle su pare koje vlast deli pred izbore?