Beograd bi uskoro mogao da dobije takozvani mali metro. Vlada Srbije i Grad Beograd potpisali su Memorandum o razumevanju za projekat izgradnje tunela od Karađorđeve ulice do Dunavske padine, koji će, kako je procenjeno, koštati oko 150 miliona evra. Istovremeno, Stari savski most biće srušen, dok će se novi graditi. Stručnjak za saobraćaj, Gradimir Stefanović za Novu objašnjava da je ta odluka veom pogrešna, kao i da bi trebalo utvrditi ko će biti odgovoran kad srpska prestonica na nekoliko godina ostane bez mosta koji je toliko važan i frekventan.

Sagovornik Nove ocenio je da je floskula „mali metro“ dobro iskombinovana, ali da je ona u konfliktu.

„Metro je sistem javnog prevoza putnika. Mali metro treba da pomogne automobilistima da projure i protutnje ispod grada“, kaže Stefanović.

Foto: Nova.rs; Google maps

Sefanović ocenjuje da bi izgadnja ovakvog tunela pomogla da se brže „projuri“ ispod centra grada.

Naveo je i primer Brisela, koji od ove godine prestaje da buši saobraćajne tunela, a ima ih mnogo, zbog primedbi građana na zagađenje, koji žive upravo iznad ovih saobraćajnica.

„Ono što sam ja dosta sumnjičav – rok izgradnje je veoma kratak. Najveći problem za mene kao stručnjaka je šta će biti sa tramvajskim saobraćajem? Bio bih veoma striktan. Rekao bih: ‘Ljudi, ako se na završi za tri godine – neko će u zatvor'“, rekao je Stefanović, podsećajući da je rekonstrukcija šina u Dušanovoj ulici, trajala dve godine.

Sagovornik „Probudi se“ podvlači i da je dinamika projekta veoma loše koncipirana, jer ne postoji privremena saobraćajna veza, dok traju radovi.

„Ovo što ja čitam po novinama, ne zna se baš ni gde će da uđe, ni gde će da izađe. Uložili smo milijardu i više evra da modernizujemo tramvaje, sad ih nemamo“, podseća stručnjak sa saobraćaj.

Kada je reč o ceni, kaže biće „koliko bude“, a to će se videti kad počnu radovi.

„Mi sada dosta para trošimo, čak i za metro, a da nemamo bazu podataka, koja nas pravda u tom trošenju“, kaže Stefanović.

O Savskom mostu 

Savski most Foto:Vesna Lalić/Nova.rs

Komentaršući izjavu gradonačelnika Beograda, Aleksandra Šapića koji je rekao da će izgradnja „malog metroa“ početi paralelno sa rušenjem postojećeg i pravljenjem novog savskog mosta, Stefanović navodi da je reč o političkom „osvajanju teritorije“.

„Most bez tunela nema punu funkciju, tunel bez mosta nema punu funkciju. Jedina greška u koracima je to što i rušimo stari most, a nemamo ništa. Ne znamo kako ćemo a prelazimo“, kaže sagovornik Nove, podsećajući da preko mosta prelaze veoma frekvetne tramvajske linije, kao što su 7 i 9, uključujući i autobuski saobraćaj.

PROČITAJTE JOŠ

Kaže i da mu nije jasno kako će se depo na Novom Beogradu povezati sa starim delom grada.

„Lično da vam kažem, onaj ko je izda saglasnost da se most poruši, a da se novi još ne izgradi, taj treba da odgovara. Nije smelo da se dogodi da se izda dokument za novi most, a da neko nije napisao da je uslov da se veza tramvajem ne prekida u naredne dve godine.“, ističe Stefanović.

Zaključuje da je Beograd ipak slabo orijentisan ka javnom prevozu.

****

BONUS VIDEO: Aleksandar Šapić o uklanjanju Starog savskog mosta

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar