Kontrola letenja Srbije i Crne Gore SMATSA pustila je u operativni rad dva radarska sistema na dve nove lokacije, na Besnoj Kobili na jugu Srbije i u neposrednoj blizini aerodroma Nikola Tesla Beograd, saopštila je danas SMATSA.
Novi najsavremeniji radari renomiranog proizvođača Thales (Francuska) predstavljaju znatno unapređenje u nadzoru vazdušnog prostora i doprinose podizanju opšte bezbednosti i kapaciteta vazdušnog prostora Srbije.
Implementacijom dva potpuno nova radarska sistema SMATSA je učvrstila svoju poziciju pouzdanog pružaoca usluga kontrole letenja.
Do sada su se za pružanje usluga kontrole letenja koristila tri radarska položaja u Srbiji i jedan položaj u Crnoj Gori.
Radarski položaj Besna Kobila na nadmorskoj visini od 1.910 metara posebno je značajan kao zamena za radarski sistema na Kopaoniku koji je uništen tokom NATO agresije 1999. godine, saopštila je SMATSA.
Kako je navedeno, radarski položaj Beograd omogućava bolje pokrivanje prostora u terminalnoj oblasti Beograd, kao i zapadnog dela vazdušnog prostora.
Puštanju u rad novih radarskih sistema prethodila je izgradnja objekata radarskih stanica, telekomunikacione i elektroenergetske strukture, što je na lokaciji Besna Kobila bio izuzetno zahtevan posao zbog nepristupačnosti terena i ekstremno teških meteoroloških uslova.
Implementacijom novih primarnih i sekundarnih radara, SMATSA nastavlja kontinuirani proces modernizacije opreme i sistema u cilju unapređenja bezbednosti i poboljšanja kvaliteta pruženih usluga, navedeno je u saopštenju.
BONUS VIDEO: Petar Vojinović: Bezbedno sletanje aviona Air Srbije bila je sreća u nesreći