Foto: Shutterstock

Tek nešto više od polovine mladih ispitanika u Srbiji (52,3%) izražava potpuno neslaganje sa tvrdnjom da jedan šamar nije nasilje (26,9% dečaka i 59,4% devojčica). Sa ovom tvrdnjom u potpunosti se slaže čak 28% dečaka i 9,7% devojčica. Motivisani ovim podacima, brendovi Pantene, Gillette Venus i Naturella, koji brinu o lepoti, samopouzdanju i zaštiti žena, načinili su zajednički korak ka važnom cilju – podršci ženama i devojčicama koje se susreću sa nasiljem. Kroz kampanju "Ja biram podršku", brendovi kompanije Procter & Gamble, u saradnji sa trgovinskim lancem Delez, podržaće nevladinu organizaciju Autonomni ženski centar u realizovanju projekta edukacije mladih o različitim vidovima nasilja nad ženama.

Istraživanja ove nevladine organizacije pokazala su da se najveći broj mladih ne slaže sa izjavom da ima situacija u kojima je opravdano da dečko udari svoju partnerku (81%), ali i za ovu tvrdnju postoje razlike između devojčica i dečaka (87,2% devojčica, naspram 59,1% dečaka).

Međutim, ohrabrujuć je podatak da više od polovine mladih misli da su programi i aktivnosti za podizanje bezbednosti devojčica u odnosu na seksualno i rodno zasnovano nasilje neophodni u školama. U ovim aktivnostima bi učestvovalo 65,5% mladih.

„Osim podizanja svesti i znanja o tome da nasilje nije posledica ponašanja žena, učenje u ranom dobu i podsticanje na pozitivnu socijalizaciju predstavljaju jako važan vid prevencije nasilja. Svakako pozivamo sve žene i devojke kojima je pomoć neophodna da nas kontaktiraju, jer je delovanje našeg Centra, osim na prevenciju nasilja, usmereno i na direktnu podršku ženama da se sa nasiljem izbore na različite načine, individualno prilagođene svakoj od njih. Samo zajedno svim ženama i devojčicama možemo pružiti jednake šanse za slobodan i srećan život“, istakla je predstavnica Automnog ženskog centra Sanja Pavlović.

Nasilje nad ženama je globalni fenomen i ima istu dinamiku u svim kulturama, dok statistike pokazuju da žrtva može biti svaka žena, bez obzira na godine i obrazovanje, materijalno stanje ili nacionalnu pripadnost.

„Duboko verujem da ćemo kao društvo sazreti i biti svesniji svega u svom okruženju tek kada budemo ulagali mnogo u edukaciju i očuvanje zdravih odnosa, prvenstveno kod mlađih generacija, kako bi oni koji dolaze živeli u boljem društvu koje ne trpi nasilje”, rekla je glumica Milena Radulović, kao jedna od ambasadorki kampanje. Naša pevačica Nataša Bekvalac takođe je deo projekta i zajedno sa Milenom podseća na ovu važnu temu.

Foto: Promo

Ukoliko i vi želite da podržite žrtve nasilja da istupe, ali i pomognete u podizanju svesti o ovoj važnoj temi, možete to učiniti kupovinom bilo kog proizvoda navedenih brendova tokom juna u svim Maxi, Mega Maxi, Tempo i Shop&Go prodavnicama širom Srbije. Od svakog kupljenog proizvoda, kompanija Procter&Gamble izdvojiće po 100,00 RSD do ukupne sume od 10.000,00 EUR, a prikupljena sredstva namenjena su podršci za realizaciju projekta „Mogu da neću – Ljubav nije nasilje“ Autonomnog ženskog centra.

Zvanični pravilnik kampanje dostupan je na LINKU.

Bonus video: Vedrana Lacmanovic i Biljana Slavković: Nasilje nad ženama – gde greše institucije

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare