Potpredsednik Narodnog pokreta Srbije (NPS) Miloš Pavlović ocenio je danas da najnoviji predlog projekta javno-privatnog partnerstva za javni gradski prevoz u Beogradu predstavlja novi korak u nizu koji vodi ka privatizaciji koja se "uvodi na mala vrata".
„Izražavamo opravdanu sumnju da se Gradsko saobraćajno preduzeće (GSP) namerno gura u finansijske dugove i devastira kako bi se dovelo u fazu da jedini izlazak iz problema jeste njegova privatizacija“, naveo je Pavlović u saopštenju, komentarišući predlog Sekretarijata za javni prevoz koji je upućen Privremenom organu Beograda.
Prema njegovim rečima, GSP duguje „Infostanu“, „Vodovodu“, Evropskoj banci za obnovu i razvoj, elektranama…
„Konkretno, gubici GSP u 2021. godini su bili 1,2 milijarde dinara, dok su u 2020. bili 2,2 milijarde dinara. Otprilike svake godine posle svih ulaganja i donacija grada GSP gubi 10 do 20 miliona evra godišnje“, naveo je Pavlović.
Ocenio je da je zbog tih finansijskih gubitaka potrebno uraditi dubinsku analizu tog preduzeća i identifikovati sve mogućnosti za reorganizaciju i unapređenje.
„U prethodne četiri godine napravljen je dug od devet milijardi dinara za koji niko nije odgovarao, direktori se postavljaju kao vršioci dužnosti i biraju bez javnog konkursa i direktnim kršenjem zakona“, dodao je Pavlović.
On je naveo da NPS predlaže da se restruktuiranje GSP-a izvrši postavljanjem profesionalnog i stručnog menadžmenta koji će izvršiti optimizaciju stručnog kadra i broja zaposlenih, zaustaviti nameštene javne nabavke i taj novac usmeriti za kupovinu nove infrastrukture.
Pavlović je dodao da bi taj menadžment trebalo da prevoz putnika poveri samo onim privatnim prevoznicima koji će garantovati kvalitetniju i bolju uslugu prevoza Beograđanima, a protiv odgovornih lica koja su u prethodnom periodu „dovela preduzeće na ivicu bankrota“, inicira pokretanje krivičnih postupaka.
***
BONUS VIDEO – Ko kontroliše GSP vozila?