Sredinom aprila Grad Beograd jednostrano je raskinuo ugovor sa "Kentkartom", turskom kompanijom koja upravlja naplatom karata u javnom prevozu, uključujući i kontrolu naplate. Građani su u obavezi da do 28. maja plaćaju, odnosno validiraju karte, što je predviđeno otkaznim rokom. Šta će biti posle toga, niko iz Grada Beograda do sada nije pojasnio.
Kako su za Nova.rs potvrdili iz „Kentkarta“, oni će, shodno otkaznom roku nakon raskida ugovora, svoje usluge pružati sve do 28. maja.
Za raskid ugovora sa „Kentakrtom“ u gradskoj skupštini glasalo je 57 odbornika, protiv su bila dva, a uzdržano je bilo 11 odbornika.
Jednostrani raskid najavio je lično gradonačelnik Šapić budući da je poručio da je ceo sistem javnog prevoza prema njegovim rečima bio jedna velika laž.
Sekretarijat za javni prevoz ranije je saopštio da dok se ne steknu svi pravno-formalni uslovi i ne završe sve procedure oko usvajanja novog cenovnika i novog načina kupovine karata u Beogradu, ostaju da važe postojeća pravila vezana za javni prevoz.
Raspisali su javnu nabavku 13. aprila, a već 27. aprila je – obustavljaju. Prema odluci Grada Beograda, tačnije njegovog JKP Naplata prevozne usluge Beograd, nabavke nove opreme i softvera za gradski prevoz u glavnom gradu – neće biti.
Razlog je što se u proteklih 14 dana „došlo do saznanja da postoje bolja rešenja za efikasniji monitoring i obračun u javnom prevozu“.
Gradonačelnik Aleksandar Šapić je ranije najavio da će od 1. maja važiti nove cene karata u gradskom prevozu, koje bi trebalo da iznose 50 dinara za 90 minuta vožnje, 120 dinara za 24 časa, i 2.500 dinara za mesec dana.
Predviđeno je i da stariji od 65 ne plaćaju prevoz, kao ni mlađi od 19 godina. I noćni prevoz, posle ponoći trebalo bi da, po novom – bude besplatan.
Na to ćemo, po svemu sudeći morati da sačekamo.
Podsetimo, BIRN je objavio dva audio snimka na kojima se čuje kako Nenad Milanović, šef Šapićevog kabanita predstavnicima turske kompanije “Kentkart” nudi namešten tender za novi posao – održavanje i unapređenje sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom gradskom prevozu – ukoliko pristanu na sporazumni raskid postojećeg ugovora iz 2021. godine.
“Kentkart” je prvo zatražio da im se ovaj posao dodeli putem pregovaračkog postupka, a kada im je rečeno da to nije moguće, ponudu su odbili.
BONUS VIDEO: Šapić najavio krivičnu prijavu protiv svog šefa kabineta Nenada Milanovića
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare