Jelena Đokić i Aleksandar Radivojević na TIFF Foto: Heather Buckley

TORONTO, Kanada – Svetska premijera filma Karmadona, rediteljskog debija Aleksandra Radivojevića, održana je u utorak uveče na programu Midnight Madness Međunarodnog filmskog festivala u Torontu (TIFF). Publika u rasprodatoj sali pozorišta Royal Alexandra Theatre film nagradila je projekciju burnim aplauzom, dok su prva kritičarska reagovanja Karmadonu već svrstala među najodvažnija ostvarenja godine.

Projekciju je otvorio selektor programa Midnight Madness Piter Kuplovski, nakon čega je usledio razgovor sa rediteljem Radivojevićem i glavnom glumicom Jelenom Đokić. Atmosfera u sali bila je euforična, a brojna pitanja publike, sa čestim referencama na Radivojevićem scenario Srpski film (2010), potvrdila su da je film izazvao snažan utisak. Nakon repriznog prikazivanja dan kasnije, sledeća javna projekcija na TIFF-u zakazana je za subotu, 13. septembra, u prostoru Scotiabank Theatre.

Jelena Đokić Foto: Andrijana Cvijanović Medigović, Digimedia

Tokom Q&A sesije u Royal Alexandra dvorani, Radivojević je istakao da je Karmadona film o svetu u kome živimo, što je i prisutna publika odmah prepoznala: „Ovaj film je istovremeno globalna i vrlo lična priča. Žanr mi je dao slobodu da govorim i o intimnim stvarima, ali i o noćnoj mori u kojoj svi živimo.“

Kritika bez zadrške

TIFF je film opisao rečima: „Bog je stvaran – i veoma nezadovoljan čovečanstvom.“ Portal Rotten Tomatoes naglasio je da Karmadona uspešno balansira šok i pristupačnost, dok je Bloody Disgusting istakao da film „donosi krvavu raskoš, ali istovremeno pruža i prepoznatljive trilerske užitke“.

Više filmskih portala naglašava ubedljivu ulogu Jelene Đokić koju nazivaju „fantastičnom“ i „magnetičnom“. Ističući upravo njenu rolu, Cinema Chords navodi da Radivojević ne koristi metafore i da je njegov film direktan sud bez kompromisa: „Kako Jelena postepeno izvršava svoje zadatke, film istražuje duhove religije i isprazne idole pop kulture, umešavši iskrivljenu budističku filozofiju, nihilističku kosmologiju i oštre kritike vremena preplavljenog medijima. Njeno putovanje kulminira grotesknom spektaklom rijaliti televizije smeštenom u sanatorijumu, čija figura predstavlja najčistiji simbol kulturnog propadanja.“

Među publikom, poseban odjek imala je i nesvakidašnja opaska jednog korisnika na sajtu Letterboxd: „Srpski um zaslužuje proučavanje, jer je iz pazuha pakla uspeo da izvuče ovaj haotični krst urina i heroina.“

Samostalna srpska produkcija

Aleksandrar Radivojević Foto: Andrijana Cvijanović Medigović, Digimedia

Podsetimo, Karmadona je psihodelični horor-triler i satirična distopijska parabola o trudnici Jeleni (Jelena Đokić) koja, uz pomoć misterioznog Glasa (Sergej Trifunović) sa bluetooth slušalice, postaje oružje u ratu protiv sistema koji je oblikovao njen i svet oko nje. To je film za generaciju kojoj je telefon zamena za Boga, a trudnoća čak i izuzetni politički čin.

Glumačku ekipu filma čine i Milutin Mima Karadžić, Milica Stefanović, Miloš Lolić, Miloš Timotijević, Petar Strugar, Branislav Jevtić, Jovo Maksić.. Ovu jedinstvenu filmsku priču je samostalno proizvela srpska filmska kuća Digimedia producenta Predraga Popovića, u saradnji sa producentom Milošem Đukelićem. Nakon Izleta Nenada Pavlovića i Iza osmeha Marka Đorđevića, Karmadona je treći film koji je Digimedia u protekle dve godine snimila vlastitim sredstvima.

Nakon svetske premijere u Kanadi, Popović je rekao da ga je publika na premijeri apsolutno oduševila: „Ovo smelo, snažno, žanrovski neuhvatljivo, a istovremeno vrlo lično ostvarenje, prkosi svim kategorijama i odjekuje i među filmskim posvećenicima i među ljubiteljima dobrog zabavnog filma.“

Festivalska turneja

Posle Toronta, Karmadona nastavlja svoj festivalski put, sa već potvrđenim prikazivanjima u Parizu (L’Étrange Festival), Sidneju (Dark Night Film Festival), Njujorku (Brooklyn Horror Film Festival), Lisabonu (Motel X), Sitgesu (Sitges International Film Festival) i Varšavi (Spalt! Film Festival).

Kako se gotovo svakodnevno dodaju novi datumi, film se brzo nameće kao jedan od ključnih žanrovskih događaja 2025. godine.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar