Radnici Gradskog saobraćajnog preduzeća Beograd, građani i studenti šetali su danas zajedno od depoa tog preduzeća na Dorćolu do Skupštine Beograda, kako bi čelnicima grada predati zahteve.
Ivan Banković iz sindikata GSP centar kaže da je ponosan na radnike GSP jer je ovo bilo na njihovu inicijativu.
„Ovo su njihovi zahtevi, mi smo bili samo da ih podržimo. Bolje od toga nije moglo, radnike je obradovalo kada su videli veliki broj studenata sa Mašinskog, Saobraćajnog, ali i drugih fakulteta, pa čak i građane koji su korisnici usluga“, kaže on za N1.
Dodaje da su zahtevi „opravdani i racionalni“, te da se ne tiču samo njih i radnih mesta.
„Na prvom mestu jeste sudbina GSP, ali se tiče i modernog, bezbednog javnog prevoza u Beogradu“, kaže.
Oni su zahteve danas izneli javno, a jedan od njih je i „garancija grada da pogon Dorćol neće biti ustupljen na korišćenje nijednom trećem licu.
„Ono što se nalazi u dokumentu, koji je preduzeće Strela podnelo gradu, a koji je, za ne poverovati, za nekoliko dana prošao sve instance, zadivljen sam efikasnošću gradske uprave, ali bojim se da se odnosi samo na pojedine favorizovane privatne firme, došli smo do predloga da se tom preduzeću ustupi pogon Dorćol na korišćenje na 20 godina. Ustupio bi se Streli na korišćenje, navodno bi tu bio depo za elektrovozila. Radi se o velikom kompleksu, dobra je lokacija, pitanje je da li bi stvarno ostalo u toj nameni ili bismo za nekoliko godina imali da se tu izmeste sva vozila, izmesti GSP i da se izgradi neki poslovni stambeni kompleks. Ne radi se samo o upravnoj zgradi, ono što je Strela podnela gradu, a grad oberučke prihvatio, da sve do Dunavske preuzme to preduzeće, tu bi ostala samo upravna zgrada preduzeća, a ne čini ona sistem GSP“, kaže on.
Osvrnuo se i na saobraćajne nesreće koje su se u prethodnom periodu dogodile, a učestvovali su autobusi.
„U najvećem broju takvih slučajeva radi se o vozilima privatnih prevoznika, vrlo često o vozačima koji su inostrani državljani. Od početka ukazujemo da u GSP imate sistem selekcije, obuke, provere, gde vama ne može svaki vozač sesti za volan, a kada su u pitanju privatnici, njima je bitno jedino da je neko za volanom i da se točak vrti, a da li su putnici bezbedni ili ne, nije to tržišna utakmica, vlasnike zanima samo profit i novac, ne zanimaju ih ni zaposleni, a pogotovo ne građani Beograda“, kaže Banković.
Mišljenja je da je odluka o besplatnom prevozu bila „ishitrena i populistička“.
„Niko nije izračunao koliko će to koštati budžet grada. Svaki dinar više znači da ćete imati manje novca za investicije, razvoj, celokupna privatizacija javnog prevoza se poklapa sa tim stvarima, građanima se potura pod nos ‘javni prevoz vam je besplatan’, ali ispod žita se rade mnoge stvari koje su sumnjive, zaista štetnim odlukama koje se ne tiču samo GSP, već celog javnog prevoza“, kaže on.
Ponovio je da su zahtevi precizni i konkretni, te da „ni slova nema da se radi o politizaciji ili političkim zahtevima“.
„Stavljen je rok, zaposleni su odlučili da rok bude 14 dana da odgovore na ove zahteve“, kaže on.