Mostovi nisu lego kocke pa da ih tako lako premeštate i pomerate, ocenjuju za Nova.rs arhitekte komentarišući najnoviju najavu predsednika Srbije Aleksandra Vučića da će Stari savski most biti prebačen nekih dva kilometra dalje u odnosu na postojeću lokaciju. Upozoravaju da je to vrlo složena operacija i da je pitanje gde bi u Beogradu mogla da se uklopi konstrukcija Starog savskog mosta.
“Mi ćemo sačuvati Stari savski most koji je građen u vreme nacista, pa ćemo ga prebaciti na nekih dva kilometra dalje“, rekao je predsednik Srbije Aleksandar Vučić sinoć prilikom obeležavanja početka rada Sent Ridžis hotela i otvaranja Kule Beograd.
Za arhitektu Bojana Kovačevića ova Vučićeva izjava je još jedan standardan manevar predsednika Srbije u takozvanom kriznom marketingu kojim želi da suzbije nezadovoljstvo građana zbog najava rušenja mosta.
“Takva najava nema mnogo veze sa zdravim razumom. Nisu to lego kocke pa da ih pomerate i igrate se s njima. Mostovi imaju svoju konstrukciju, visinu i pristupne puteve, sve to zavisi od terena na kom su. Zato ne možete da šetate most dva kilometra gore dole, samo da bi ste pokazali da građanima da on neće biti srušen i da neće biti nikakve štete za grad. To je krajnje neozbiljno”, ocenio je Bojan Kovačević.
Sagovornik Nova.rs podseća da su se pre nekoliko godina u investitorskim krugovima pojavile priče da su arapski ulagači iz Beograda na vodi zainteresovani i za Veliko ratno ostrvo.
“U tom kontekstu ne bi čudilo da se taj most iskoristi za povezivanje tog dela sa Ratnim ostrvom, ali ponavljam svako izmeštanje mosta je zaista vrlo kompleksno i zahtevno pitanje”, zaključio je Kovačević.
I arhitekta Slobodan Maldini upozorava da je prebacivanje mosta jedan vrlo ozbiljan posao i da ne može jedna takva konstrukcija tek tako da se premešta.
Maldini ne zna na koju je tačno lokaciju dva kilometra dalje mislio Vučić. Ako je, kako navodi, u pitanju prostor od Savske obale kod novobeogradskih blokova prema Adi Međici i Adi Cignaliji, ocenjuje da Stari savski most ne bi bio primerena konstrukcija za taj prostor.
“Most nije samo most, već i prilazni putevi. Važna je i visina mosta i veliko pitanje je da li bi recimo tamo kod Međice kada bi bio postavljen da li bi ispod njega mogle da prolaze barže. Takva jedna konstrukcija nije primenjiva na svakom teretnu. U tom delu je potrebniji pešačko-biciklistički most sasvim drugačijih karakteristika”, ističe Maldini.
I za njega je nasilno prebacivanje mosta samo da bi se negde izmestio potpuno nepotrebno.
“Ne bi trebalo zanemariti ni da je to jedna kompleksna operacija, koje i dosta košta, u nekim slučajevima, skoro kao da ćete da pravite novi most”, naglasio je Maldini.
U Srbiji već nekoliko godina predstavnici gradskih i republičkih vlasti najavljuju da će Stari savski most biti izmešten, čemu se oštro protivi deo javnosti. Tako je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić krajem avgusta najavio da očekuje da će Stari savski most najverovatnije biti zatvoren od početka novembra, da bi sada stigla najava predsednika države da će biti pomeren dva kilometra dalje, ali bez preciziranja na koju tačno lokaciju.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare