Ono što većina ljudi obavlja svakog dana kao deo najobičnije rutine, uz malo truda i obuke može postati dodatni posao koji je honorarno plaćen. Sve što se traži od potencijalno zaposlenog je, verovali ili ne, da ide u kupovinu.
Zanimanje „tajnog kupca“ predstavlja jedan od najatraktivnijih honorarnih poslova na svetu.
Miljan Premović, osnivač i direktor „Intelligence market research“ – kompanije koja angažuje tajne kupce u Srbiji za Nova.rs kaže da je ovaj posao u svetu popularan poslednjih 10 godna, dok u našoj zemlji sve više zainteresovanih ima u proteklih nekoliko godina.
Kada je reč o zainteresovanosti građana kada je ovaj posao u pitanju, naš sagovornik kaže da je velika.
„Profili ljudi su apsolutno svi. Dakle, mi u našoj bazi imamo i ljude koji su već zaposleni, nezaposleni, studenti, penzioneri, profesori. Svako ko kupuje, on je naš potencijalni saradnik“, kaže Premović dodajući da je razlika između kupca i „tajnog kupca“ u tome da ovaj drugi može na određeni način da objasni svoje utiske o kupovini.
Ono šo je važno istaći jeste da obuka za tajnog kupca nije standardizovana, već kompanije koje angažuju kupce same odlučuju o tome.
„Kod nas se obuka radi online i sastoji se od nekoliko faza i u suštini mi procenjujemo koliko neko na realan način može da prenese svoje iskustvo nama i koliko ima oko za zapažanje nekih detalja“, kaže sagovornik Nove.
Tajne kupce najčešće anagažuju veliki maloprodajni lanci.
Kada je reč o zaradi, ona se može kretati od 1.000 dinara, pa sve do čak 30.000 dinara.
Svaki tajni kupac ima po nekoliko procena u toku meseca.
Njegovo angažovanje nije uopšte teško i podrazumeva da, na primer, ode u određeni supermarket u svojoj blizni i kupi neki proizvod,
Nakon toga mu troškovi budu refundirani uz honorar.
Od tajnog kupca se očekuje da kaže svoje iskustvo preko platforme i svog naloga u kompaniji koja ga je angažovala.
„Mi nakon toga te podatke obrađujemo i struktuiramo, a potom ih šaljemo klijentu“, kaže Premović.
Zbog prirode posla, jedna Infostudova sagovornica, koja je prenela svoje iskustvo, želela je da ostane anonimna, a tajni kupac je već sedam godina.
Počela je da radi na preporuku druga još tokom studentskih dana, ali se i danas, bez obzira na stalni posao koji radi, honorarno bavi tajnom kupovinom.
Kaže da je za sve ove godine odlazila u tajnu kupovinu u prodavnice robe široke potrošnje, drogerije, apoteke, benzinske pumpe, prodavnice sportske opreme, dečije radnje…
„Kada me angažuju, dobijem scenario u kojem piše šta se tačno radi i na šta se obraća pažnja prilikom tajne kupovine. Nekada je to samo obilazak radnje bez kupovine, a nekada se i kupuje. Kada je uključena kupovina dobijem određenu sumu za nju i to što sam kupila posle ostaje meni – kaže nam ova sagovornica objašnjavajući na jednom primeru kako izgleda kupovina.
Bilo je situacija i kada je išla u butik, gde je, takođe, ispričala, svoje zapažanje prilikom kupovine.
„Primera radi, odem u butik sa namerom da kupim farmerke. I razgovaram sa prodavačicom kao i svaki kupac. Tražim određeni broj, kroj, raspitam se o materijalu. Kasnije, na osnovu iskustva koje sam stekla napišem izveštaj o poseti“– priča ovaj tajni kupac.
Angažovanje tajnih kupaca u porastu je poslednjih godina u Srbiji, a kompanije koje ih angažuju uglavnom to rade preko posredničkih firmi, poput Intelligence-a, kakvih u našoj zemlji ima desetak.
BONUS VIDEO: Anketa: Šta Beograđani misle o poskupljenju mesa
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare