U Srbiji je objavljena prva javna prodaja putem platforme "e-Aukcija", a u pitanju je prodaja jednog magacina, saopštilo je danas Ministarstvo pravde, koje je na svom sajtu objavilo uputstvo za korišćenje ove aplikacije, koja je puštena u rad 14. avgusta.
U uputstvu su detaljno predstavljeni koraci koje zainteresovana fizička ili pravna lica treba da preduzmu – od registracije korisnika i prijavljivanja kvalifikovanim elektronskim sertifikatom, do samog upućivanja ponuda u postupku elektronskog javnog nadmetanja.
Zainteresovani mogu da vide kako da registruju korisnički nalog, kako da se prijave kvalifikovanim elektronskim sertifikatom, naprave svoj profil, uplate članarinu, kao i jemstvo, kako da punomoćjem ovlaste drugo lice za učešće u postupku elektronske javne prodaje, zatim istoriju prijavljivanja na sistem, kao i sva javna nadmetanja koja su u toku.
U uputstvu je predstavljeno i kako registrovani eksterni korisnik može pretraživati elektronska javna nadmetanja po statusu javnog nadmetanja, po kategorijama i po tagovima, kako da se prijavi na elektronsko javno nadmetanje i kako da uputi ponudu kada to elektronsko javno nadmetanje počne.
Uvođenje platforme „e-Aukcija“, kojoj zainteresovani mogu da pristupe na adresi eaukcija.sud.rs , predviđeno je najnovijim izmenama Zakona o izvršenju i obezbeđenju, a od 1. septembra ove godine ona će biti jedini način javne prodaje u izvršnom postupku.
Do tada će javni izvršitelji moći da biraju način na koji će sprovoditi javnu prodaju, navodi Ministarstvo pravde.
Pravo da učestvuju u elektronskom nadmetanju imaju sva zainteresovana pravna i fizička lica uz kvalifikovani elektronski potpis koji je izdat od strane ovlašćenog sertifikovanog tela u skladu sa propisima.
Svi ponudioci su anonimni, pa tako ni oni, ni javni izvršitelji neće znati ko se krije iza identifikacionog broja, koji im sistem dodeljuje ukoliko se odluče da učestvuju u javnom nadmetanju.
Godišnja naknada za korišćenje aplikacije (članarina) iznosi 2.000 dinara i za taj iznos zainteresovani mogu godinu dana da učestvuju na svim elektronskim javnim nadmetanjima.
Ministarstvo pravde je ukazalo da je za one, koji nisu registrovani korisnici, sistem dostupan sa svim relevantim podacima – radi potpune transparentnosti.
Cilj automatizacije postupka javnog nadmetanja je jačanje pravne sigurnosti kroz transparentniji postupak, postizanje efikasnosti, kao i eliminisanje svih do sada uočenih problema u javnim prodajama u smislu sprečavanja zloupotreba.
To za krajnji rezultat treba da ima jačanje poverenja opšte javnosti u javne izvršitelje kao nosioce javnih ovlašćenja, napominje Ministarstvo pravde.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: