Nova autobuska stanica u bloku 42 – obećanje još od prošlih beogradskih izbora. Poslednji rok određen za premeštanje stanice na ovu lokaciju je kraj 2021. godine. Prema pisanjima medija, međutim, postoje „nesuglasice“ između rukovodstva kompanije BAS i gradskih čelnika, a građevinska dozvola se, navodno, još uvek čeka. Radovi jesu započeti, ali ne deluje da se odmaklo previše…
Od nove autobuske stanice za sada – samo slika.
Od kamena temeljca iz 2018. godine do danas, na stanici nema nijednog perona, vidi se samo mesto gde će oni biti, piše N1.
Nakon predizborne kampanje za gradske izbore najave kada da će nova BAS-ova stanica primiti prve putnike su se ređale. Umesto stanice, krajem prethodne godine stigla je vest – da će se menjati plan detaljne regulacije za Blok 42, kako bi bila omogućena gradnja veće stanične zgrade od planirane.
Prema poslednjim najavama, ovaj prostor trebalo bi do kraja ove godine da postane nova autobuska stanica. Međutim – prema onome što je do sada urađeno, ne deluje da će biti tako.
Građani koji svakodnevno tu prolaze, nadaju se da će obećanje biti ispunjeno
„Treba da bude, što da ne“.
N1: Da li se radi, da li ste primetili radove?
„Radili su, ali zadnjih mesec dana vidim da nema nikoga, stopirano“.
„Ne znam do kada su najavili, ali znam da grade tu“.
N1: Da li ste primetili radove?
„Pa jesam, grade svaki dan, valjda je danas nedelja pa ne rade“.
N1: Mislite li je da je realno da do kraja godine ovde bude stanica?
„Ne“.
N1: Zbog čega?
„Mislim da imaju previše radova, da neće sve završiti“
N1: Da li ste primetili da se radi?
„Da, onaj tamo deo gde su peroni se radi, a da li će da bude završeno to ne znam“.
Pokušali smo i mi da saznamo kada će objekat biti završen, ali ni i grada ni iz BAS-a nismo dobili odgovor. A pre nekoliko nedelja predstavnica BAS za Tanjug je rekla da se čeka građevinska dozvola i da je radove usporila i Komisija za verifikaciju idejnog rešenja stanice koja nije zasedala zbog pandemije koronavirusa. Gradski urbanista to je odmah negirao, tvrdeći da je reč o projektu od strateškog značaja.
Da izgradnja takvog objekta zahteva kompleksniji projekat, smatra Milan Vujanić, profesor u penziji Saobraćajnog fakulteta.
„Ne verujem ni da će se čekati da se svi segmenti tog projektovanog stanja završe da bi se pustila stanica u rad. Onog momenta kada bude glavna funnkcija moguća pustiće se sigurno ta autobuska stanica i polako će se prebacivati funkcije sa ove na onu stanicu“, kaže Vujanić.
Kada će prvi autobus biti na ovoj stanici, i dalje je neizvesno, ali ono što se zna je da je nova stanica „teška“ oko 20 miliona evra. BAS je dobio kredit od Komercijalne banke od 12.000.000 evra za izgradnju novog staničnog kompleksa, dok će ostatak od 8.000.000 evra uložiti iz sopstvenih sredstava.
Za to vreme širenju Beograda na vodi postojeća autobuska stanica sve je ozbiljnija prepreka.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: