Uredba o subvencionisanju vozila, od motora do automobila je na snazi, konkurs je u toku, a zahteve za subvenciju moguće je podneti Ministarstvu zaštite životne sredine i to do 31. oktobra ove godine.
Novi podsticaji odnose se na kupovinu novih ekoloških, električnih i hibridinih vozila, a pravo na novac imaju fizička i pravna lica, kao i preduzetnici.
Visina subvencije zavisi od tipa vozila, a iznosi se kreću od 250 evra do 5.000 evra.
Uredbom su definisane subvencije za pet kategorija vozila: mopede i lake tricikle, motocikle, putnička vozila sa najviše devet sedišta, zatim vozila vrste M1 i N1 koja pokreće hibridni pogon i vozila M1 i N1 koja pokreće hibridni pogon koji uz motor sa unutrašnjim sagorevanjem ima barem jedan električni motor, piše Blic.
U prvoj kategoriji našli su se električni moped i laki tricikl i za njihovu kupovinu od države je moguće dobiti 250 evra. Za električni moped kaže se da nema velike troškove i da se može voziti po ceni od 0,35 dinara po kilometru. Maksimalna brzina mu nije veća od 45 km/h, a snaga motora od 4 kW i to je isto slučaj i za električni tricikl.
Električni skuter (moped) mora da se registruje svake godine. Procedura je ista kao kod klasičnog mopeda.
Pristojan može da se kupi za oko 1.500 do 2.000 evra. Cena može da ide i znatno naviše, ukoliko uzimate „ozbiljniji“ model ili dodajete razne opcije kao što su baterija većeg kapaciteta.
Neki električni skuteri imaju mogućnost lakog vađenja baterije, tako da možete jednu da izvadite i stavite na punjenje, a drugu ubacite i nastavite vožnju. Cena dodatne ili zamenske baterije zavisi od mnogo faktora, pa to proverite pre kupovine samog skutera.
Za kategorije vozila vrste od L3 – do L7 od države je moguće dobiti 500 evra. Reč je o sledećim modelima:
L3 – motocikl – vozilo sa dva točka čija najveća konstruktivna brzina prelazi 45 km/h
L4 – motocikl sa bočnim sedištem – vozilo sa tri točka čija brzina prelazi 45 km/h
L5 – teški tricikl – vozilo na tri točka čija brzina bez obzira na način prenosa prelazi 45 km/h
L6 – motorno vozilo sa četiri točka: čija težina nije veća od 350 kg, što ne uključuje masu baterija; najveća brzina ne prelazi 45 km/h
L7 – teški četvorocikl, težina nije veća od 400 kg, odnosno 550 kg za vozila za prevoz tereta, što ne uključuje masu baterija ako je reč o električnim vozilima
Treća kategorija koja se odnosi na M1 vozila odnosno na putnička vozila sa najviše devet sedišta i laka teretna vozila isključivo na električni pogon izdvojiće se oko 5.000 evra.
Četvrta kategorija se odnosi na vozila vrste M1 i N1 koja se pokreću na hibridni pogon uz obavezu da se punjenje može ostvariti i iz spoljnog izvora električne energije kao i za električna vozila sa ugrađenim sastavom za produženje autonomije kretanja sa emisijama CO2/km do najviše 50 g/km – 3.500 evra.
Peta kategorija vozila vrste M1 i N1, odnosno vozila koja pokreće hibridni pogon koji uz motor sa unutrašnjim sagorevanjem ima bar jedan električni motor i može da se bez aktiviranja motora sa unutrašnjim sagorevanjem određeno vreme samostalno kreće isključivo na električni pogon, pri čemu se proizvodnja električne energije za dopunu baterija obavlja unutar samog vozila- 5.000 evra.
Bonus video: Šleper u punoj brzini udario u konvoj američke vojske