Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture izdalo je potvrdu o prijavi radova za gradnju novog mosta preko Save u Beogradu. To je i poslednji papir koji je neophodan investitorima državi Srbiji i gradu Beogradu da bi gradnja mogla da počne.
“Ministarstvo građevinarstva, postupajući po zahtevu investitora Republike Srbije i grada Beograda izdaje potvrdu kojom se potvrđuje prijava radova na izgradnji novog mosta na mestu Starog savskog mosta”, piše između ostalog u potvrdi o prijavi radova.
Navodi se i da je datum planiranog početka izvođenja radova koji je investitor naveo u prijavi 2. jun 2025, te da se sa izvođenjem radova može početi (odmah) po objavljivanju te potvrde. U tom dokumentu piše ida je investitor prilikom podnošenja zahteva za građevinsku dozvolu dostavio i Studiju o proceni uticaja na životnu sredinu, koju je izradio Saobraćajni institut CIP.
U svakom slučaju gradnja novog mosta, papirološki gledano, mogla bi da krene već danas, iako do kraja nije razmontiran stari most. Ranije je bilo najava da će razmontiranje starog i gradnja novog u nekom trenutku ići istovremeno, ali novih informacija nema.
Demontaža Starog savskog mosta počela je 3. aprila, a delove čelične konstrukcije na obalu prenosi dizalica “Klark Adam”, koja je posebno za tu svrhu stigla iz Mađarske. Uklonjeni delovi mosta skladište se u Batajnici, u pogonu “Mostogradnje ING”, navela je Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, u odgovoru Insajderu.
Predviđeno je da se tu obavi ispitivanje stanja čelične konstrukcije, a most potom ponovo montira “na nekoj lokaciji koju će odrediti republički organi i institucije“, naveli su iz Direkcije.

Studijom za procenu uticaja na životnu sredinu uklanjanja mosta iz novembra 2021. godine, koja i dalje stoji na sajtu Direkcije, bilo je predviđeno da se delovi mosta Dunavom transportuju u Veliko Selo u opštini Palilula.
Međutim, ta odluka je izgleda promenjena i prema poslednjim informacijama iz Direkcije, delovi idu u Batajnicu u skladište „Mostogradnje“, koja je od kraja 2024. godine u vlasništvu Milenijum tima. Zašto baš tamo, nije obrazloženo.

Građevinska dozvola za izgradnju novog savskog mosta izdata je u oktobru prošle godine, a za taj projekat još u novembru 2022. podignut je kredit u iznosu od 79,9 miliona evra od francuske banke BNP Paribas, dok se iz teksta ugovora moglo videti da je ukupna vrednost projekta procenjivana na oko 94 miliona evra.
Sudeći po dostupnoj dokumentaciji, izvođač radova biće kineska kompanija Power China, koja je inače angažovana na velikim projektima u Srbiji. Jedan od njih je izgradnja beogradskog metroa, odnosno prve dve njegove linije, ali i EXPO.

Kako je ranije pisala Nova, zadatak da projektuju novi most dobili su Fakultet tehničkih nauka iz Novog Sada, IO Design enterprise u vlasništvu Dejana Srejića i Slobodana Jaćovića i još dve dobro poznate kompanije bliske vlasti – “Milenijum tim” i “Mostogradnja ing”.
Novi savski most trebalo bi da ima ukupno četiri automobilske i dve tramvajske saobraćajne trake, a njegova dužina iznosiće 420 metara. Biće postavljen na šest stubova.