Prema podacima Agencije za bezbednost vazduhoplovstva Evropske unije (EASA) od 13.2.2024, osim Er Srbije, još šest avio-kompanija ima dozvolu za obavljanje komercijalnih letova na teritoriji EU. Među njima su i dve kompanije u vlasništvu Željka Mitrovića, jedna u vlasništvu biznismena Petra Matića, a jedna u vlasništvu Nikole Petrovića, kuma predsednika Srbije Aleksandra Vučića. Petrovićeva avio-firma i obe Mitrovićeve dele - istu poslovnu adresu u Novom Beogradu.
Dozvole su izdate državnom avioprevozniku Er Srbija (Air Serbia), potom Air Pinku, Air Emeralds, MPC Air, Star Fly Wings, Tinadar Aviation i Prince Aviation.
Željko Mitrović je vlasnik 50 odsto kompanije Air Pink – lično 48,02 odsto, a preko Pink Medija grupe još 1,98 odsto. Kao vlasnik preostalih 50 odsto u registar APR upisan je Aleksandar Ilić, prenosi N1.
Firma je osnovana 1998. godine.
Poslovni prihodi u 2022. godini (podaci za 2023. još nisu objavljeni) bili su 79.757.037 evra, neto profit 4.529.944 evra.
Preduzeće u toj godini ima upisano – 150 zaposlenih.
Kompanija Air Emeralds je kćerka firma Air Pinka, prenosi N1.
Nastala je u januaru 2022.
Poslovni prihod u 2022. godini bio je 135.038 evra, a neto profit 3.434 evra.
Preduzeće je za tu godinu upisalo – nula zaposlenih.
Vlasnik preduzeća Star Fly Wings je, preko svog preduzeća EL&MI grupa – Nikola Petrović, kum predsednika Srbije Aleksandra Vučića.
Avio-preduzeće je osnovano 2019. godine, a KRIK je u februaru 2021. objavio da je Petrović kupio avio-kompaniju „Air Posh“ od kontroverznog biznismena Stanka Subotića. Ovaj posao, kako navodi KRIK, obavljen je van očiju javnosti – Petrović ga je sklopio skriven iza ofšor firme registrovane u Luksemburgu.
Poslovni prihodi preduzeće Star Fly Wings u 2022. godini bili su 4.275.764 evra, a neto dobit 446.794 evra.
Preduzeće je 2022. imalo ukupno osam zaposlenih.
Star Fly Wings je registrovan na istoj adresi kao i Air Pink i Air Emeralds.
Opširnije pročitajte na N1.
BONUS VIDEO Er Srbija od danas bez aviona grčke kompanije Maraton erlajnz: Šta do sada znamo i šta dalje nakon incidenta na beogradskom aerodromu
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare