Ako se sećate nekoliko tragičnih iskustava Novosađana sa abnormalno uvećanim računima za struju, koji ni dan danas nisu dobili pojašnjenje od Elektroprivrede Srbije zbog čega im je električna energija pogrešno očitana, pa mnogo više naplaćena, zaboravite ih jer se upravo desio rekorder u ovoj borbi sa EPS-om. Marku iz Novog Sada struja nije očitavana od početka godine, zbog čega je u maju dobio račun sa ukupnim zaduženjem od čak 128.440 dinara.
Agonija zvana EPS, nažalost, traje bez prekida.
Novosađani koji su se prethodnih nedelja javljali našoj redakciji, očajni su zbog borbe sa ovim državnim preduzećem, a koje, kako tvrde, ne radi svoj posao kako treba jer korisnicima ne obračunava pravilno struju, zbog čega, potom, u jednom mesecu stigne obračunat sav utrošak električne energije i taj iznos bude i nekoliko desetina hiljada dinara.
Ovaj put Brana iz Novog Sada bio je „meta“ „Elektroprivrede Srbije„. Njemu od početka godine nije očitavana struja, što je dovelo do toga da se sav utrošak, kako pretpostavlja, obračuna u najskupljoj, crvenoj zoni, te je u maju dobio račun sa ukupnim zaduženjem od čak 128.440 dinara.
„Kao potrošač, nemam mogućnost da očitavam brojilo, niti je to moja dužnost. To je isključivo odgovornost nadležnih službi. I ovo se ne dešava samo meni, nego mnogim mojim sugrađanima, a umesto da reše problem, iz EPS-a nas samo otkače“, kaže ogorčeni Novosađanin, zbog čega je angažovao advokata.
Kako objašnjava, od janura do maja dobijao je račune za električnu energiju sa naznačenim iznosom od 900 do 1.300 dinara, što je automatski bilo plaćeno preko trajnog računa u banci, gde je prosek za prošlu godinu iznosio oko 6.500 dinara.
„Na svim računima piše: Brojilo nije očitano. A ovi iznosi koji su naznačeni su zapravo krađa, porezi na ovo, porezi na ono, svi dodaci koje mi plaćamo svakog meseca, ali to nije struja. Mi nismo bili u Srbiji, tako da su ti računi sami puštani preko trajnog računa u banci. Zapravo, niko nije ni obraćao pažnju, jer računi nisu ni stizali. U zgradi je bilo menjanje sata, pa perioda kada nikome nije očitavana struja i onda su nam rekli da će nam verovatno kasnije stizati, da će se očitati koliko je bilo u svakom mesecu u tim danima kada nije bilo sata, kada su oni menjali sat i slično“, objašnjava Brana.
Kada je u maju dobio trajni nalog na banci sa iznosom od 128.440 dinara, odmah ga je stornirao. Fizički račun, naglašava, još uvek nije dobio.
„To je potpuno nerealno, zaista. Kada sam se požalio na šalteru i ispričao problem, bukvalno su me oterali i rekli: ‘Taj dug morate platiti’. Pitao sam kako da dođem do pravog očitavanja jer je nemoguće da u stanu od 54 kvadrata imam toliku potrošnju. Pa nije hotel u pitanju. Rekli su mi da ne mogu doći do pravih podataka i da mi niko ne može pomoći. Tu se završava svaka komunikacija s njima, odmah sam kontaktirao advokata i čekamo instrukcije, pošto fizički nismo dobili račun. Znači, jun, jul, avgust i septembar uopšte ne stižu računi. Šta bi bilo da nemam trajni nalog koji mi sam pušta novac?“, pita se on.
Brana želi javno da postavi pitanje ko je odgovoran za ovakvu grešku.
„Sigurno ne ja kao potrošač, koji nema pristup očitavanju brojila niti detaljnim informacijama o obračunu potrošnje. Ovo zaista više nije humano“, podvlači on.
BONUS VIDEO: Zašto EPS uvozi preskupu struju?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare