Velike gužve na beogradskom aerodromu obeležile su prethodnih 10 dana i iznervirale svakog putnika koji je imao avionsku kartu. Ekipa Nova.rs danas je obišla beogradski aerodrom, sve crne tačke i potencijalne probleme od kojih putnici strahuju - pronašli smo ih 5.
Za razliku od prethodnih desetak dana, danas je na beogradskom aerodromu sve delovalo manje haotično. Ipak, stručnjaci za avionski saobraćaj upozoravaju da su sve dok traje letnja sezona i pojačan obim letova gužve i kolapsi na aerodromu „Nikola Tesla“ svakodnevna potencijalna opasnost.
Prethodnih desetak dana, putnici koji su koristili aerodrom „Nikola Tesla“ putem društvenih mreža su razmenjivali svoja iskustva, svedočeći o tome da dok su se „Er Srbija“ i aerodrom „dobacivali“ krivicom – o putnicima nije brinuo niko i samuim tim nisu ni adekvatno obaveštavani o pomeranju a neretko i otkazivanju letova, niti postojanju određenih tehničkih problema zbog kojih bi moglo da dođe do stvaranja velikih gužvi.
Stručnjaci u oblasti avio-saobraćaja ističu da je sada tek početak sezone i da ukoliko svakodnevni problemi aerodroma i prevoznika „Er Srbija“ već sada izuzetno negativno utiču na putnike – ozbiljna je bojazan šta će se događati u narednom periodu.
Do kraja sezone, odnosno do kraja septembra meseca, moglo bi ponovo da se desi da se putnici suoče sa problemima ogromnih gužvi zbog, kako deluje, nedostatka osoblja na aerodromu „Nikola Tesla“.
Radovi
Radovima na platou ispred terminala, na parkinzima i prilaznim saobraćajnicama, kompanija Belgrade Airport najavljuje kraj. Time će vozilima i putnicima biti značajno olakšan pristup centralnoj beogradskoj aerodromskoj zgradi. Sa završetkom radova aerodrom će dobiti nova stajališta ali i nova pravila i nove tarifinike.
Ipak, do potpunog završetka radova i puštanja u saobraćaj, putnike će sačekati problemi prilaska aerodromu.
Naime, iako se radovima bliži kraj sinoć je jedan automobil završio u rupi, jer noću mesta na kojima su radovi nisu adekvatno označena za noćne uslove.
Lepe vesti su da će, makar prema najavi Belgrade Airport-a, uskoro biti otvioreni novi parkinzi za kratka zadržavanja. Zona „Kiss & Fly“ biće predviđena za kratka besplatna zadržavanjaza iskrcavanje putnika, u trajanju do pet minuta. Nakon tog vremena, cena za svaki naredni minut biće 100 dinara.
Uskoro će ispred terminala biti otvorena i tri nova centralna parkirališta, takođe namenjena kratkotrajnom zadržavanju.
U kompaniji navode da su ovi parkinzi opremljeni najsavremenijim sistemom nadzora, kontrolom pristupa i naplate.
Na nivou rekonstruisanog platoa ispred zgrade Aerodroma, kao i na nivou dolazaka sada se nalaze stajalište za vozila javnog gradskog prevoza, kao i stajalište za turističke autobuse.
Završetak radova ispred aerodroma sigurno će smanjiti gužve, mada ne deluje da će to biti dovoljno. Da bi se izbegle kolone i višesatno čekanje potrebno je i više zaposlenih.
Gužve
Deluje da je za danas na aerodromu angažovan dovoljan broj osoblja, jer su redovi očekivanih razmera. Na „ček-in“ delu aerodroma nema dugog zadržavanja, dok na pasoškoj kontroli čak rade gotovo svi šalteri i vreme zadržavanja je minimalno.
Ipak, pre svega nekoliko dana na aerodromu su formirane gužve usled kašnjenja letova zbog zabrane točenja goriva na beogradskom aerodromu usled nepovoljnih vremenskih uslova.
Gužve su bile formirane i usled velikih kašnjenja kada je došlo do kvara sistema za pregledanje prtljaga, koji je bio u kvaru oko sat vremena.
Za probleme koji dovode do takvog kolapsa na aerodromu, stručnjaci upozoravaju da osoblje aerodroma ne može biti adekvatno pripremljeno jer su problemi nepredvidljivi, stoga do novih gužvi ipak može ponovo doći.
Sa druge strane, ministar infrastrukture Goran Vesić dogovorio je danas sa predstavnicima francuske kompanije Vansi erports da beogradski aerodrom zaposli još ljudi i da se povećaju plate onima koji rade na sortiranju i prenosu prtljaga – jer je u tim poslovima potrebno više osoblja.
(Ne)Komunikacija
Većina putnika prethodnih dana je svedočila da nisu pravovremeno obaveštavani o izmenama u redu njihovog leta, kao ni njihovom potpunom otkazivanju.
Putnici su se žalili putem društvenih mreža da su pred samo ukrcavanje u avion dobili obaveštenje da nema dovoljno mesta u avionu – i da će putovati drugim letom.
Informacije o konekcijama i rešavanju problema koji je nastao putnicima, a ne njihovom krivicom, deljene su u, kako pričaju putnici, poslednjem trenutku.
Žalbe su postojale i na račun (ne)ljubaznosti osoblja aerodroma i kompanije „Er Srbija“.
Na stotine izgubljenih kofera
Društvenim mrežama šire se i fotografije gomile kofera na delu beogradskog aerodroma rezervisanog za dolaske.
Korisnici mreža tvrde i da su na stotine prtljaga izgubljeni i da se njihovim prtljazima definitivno ne vodi računa adrkvatno.
Takve navode putnika zvanično niko nije demantovao, što svakako otvara mogućnost da se taj problem neće rešiti do kraja sezone.
Taksisti
Na izlasku iz beogradskog aerodroma, postoji šansa da putnike „opljačkaju“ takozvani „divlji taksisti“.
Kako je vlast duže vreme najavljivala, radi se na sprečavanju rada tih taksista.
Danas se čini da njih nema, bar ne u onoj količini koja je ranije postojala na delu beogradskog aerodroma namenjenom dolascima.
Na parkingu aerodroma, putnici mogu preuzeti i potvrde o fiksnim cenama za taksi.
Maksimalna cena taksi usluga jeste 3.700 dinara za pojedina beogradska naselja.
Potvrda služi, kako je objašnjeno za Nova.rs, da bi putnici bili sigurni da neće platiti preveliku cenu taksi usluga.
Potvrdu je, inače, moguće koristiti isključivo za vozila koja koriste parking beogradskog aerodroma.
Bonus video: Vodimo vas kroz novu zgradu aerodroma: Kako do šaltera, kad se otvara parking…
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare