Foto: Shutterstock/Logo

Te 2013. godine glavna vest u medijima je bila tužba svetski poznatog brenda "Dolče i Gabana" protiv jedne male kafanice u centru Beograda, koja je imala specifično ime - "Dolče i kaffana". Sporan je bio žig kafane, koji je neodoljivo podsećao na poznati brend, a tokom višegodišnjeg sudskog postupka, kafanica je čak uspela i da izdejstvuje malu, ali značajnu pobedu.

Lokal od nekoliko stolova u samom centru grada, gde je vlasnik bio i konobar i šanker, nekoliko meseci pre nego što je trebalo da proslavi godinu dana postojanja, dobio je „poklon“ – tužbu od poznatog brenda “Dolče i Gabana”.

Pomenuta kuća tužila je Marka Filipovića, mladića koji je bio vlasnik lokala, zbog imena. Zahtev je bio da se skine logo i da se poznatom brendu isplati oko 500.000 dinara na ime naknade štete, ali i troškovi sudskog postupka.

Foto: Shutterstock

Kako je vlasnik kafane svojevremeno ispričao za medije, najpre je mislio da je reč o šali.

„Bio sam šokiran i iznenađen. U početku sam bio ubeđen da nije prava tužba u pitanju. Mislio sam da se sa mnom neko šali. Sve smo nekako drugačije, simbolično, hteli da odredimo ali je na kraju ovako ispalo. Možda je sve malo i pogrešno protumačeno. Za početak se od nas traži da promenimo ime, da se skine tabla sa nazivom „Dolce & Kaffana“.. Iako imamo takvo ime do sada su nam retko dolazili modni kreatori, ovde uglavnom izlazi omladina“, rekao je svojevremeno mladić za medije.

Pročitajte još:

Za tužbu se ubrzo pročulo, a popularnost kafane je u tim mesecima rasla. Iako se mislilo da je bitka unapred izgubljena, vlasnik je uspeo da izdejstvuje malu pobedu. Filipović je pokrenuo postupak u kome je uspeo da izdejstvuje da se logo „D&G“ izbaci iz grupe zaštićenih znakova kada je reč o klasi za piće i hranu u Srbiji.

Advokatica Ana Čegar, koja je zastupala kafanicu, u razgovoru za Nova.rs objašnjava šta se desilo.

„Uspeli smo da izdejstvujemo da Zavod za intelektualnu svojinu izbaci žig iz grupe zaštićenih znakova kada je reč o klasi za piće i hranu. Pomenuti brend nije imao otvoreni restoran ili kafić u Srbiji, stoga je donesena odluka da se on izbaci u toj klasi“, kaže advokatica.

Shodno toj odluci, mislili su da dobiti slučaj.

„Ipak, Privredni sud je po reviziji doneo odluku da je „Dolče i gabana“ čuveni žig i da niko ne sme da ga koristi. Oni su bili stava da za pomenuti brend zna 80 odsto populacije Srbije. Samim tim to je značilo da niko ne sme da ga koristi za bilo šta drugo“, ističe advokatica Ana Čegar.

Ovaj slučaj ostaće upamćen po zamalo pobedi jedne male kafanice naspram velikog, svetskog brenda. Ostaće upamćene i izjave vlasnika kafanice, koji je samo želeo da radi svoj posao, a čak je bio spreman i da usluži poznate dizajnere odeće.

Zlatno Burence Foto:Dragan Mujan/Nova.rs

„Pustio bih im pesme Tome Zdravkovića i Šabana Šaulića, verujem da bi im se svidelo. Enterijer, muzika, atmosfera, ugostio bi ih kao careve… Dao bi im da popiju rakiju od maline, to nam je specijalitet. Ubeđen sam da nakon toga od tužbe ne bi bilo ništa“, rekao je mladić svojevremeno za Slobodnu Evropu.

VIDEO: Zaplenjeno dva kilograma heroina, uhapšene dve osobe

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare