Zlatibor Foto: Slavica Panić/Nova.rs

Odavno skup Zlatibor na početku leta beleži nova uvećanja cena na svim nivoima. Cene smeštaja su uvećane za oko 15%, kažu iz Turističke organizacije Zlatibor, a za cene u restoranima smo se uverili sami.

Veliki broj turističkih sadržaja uglavnom okuplja desetine hiljada turista na ovoj planini ali sve košta papreno pa bez velikih para nema zabave. Ako u odmor uključite apartmanski smeštaj, tri obroka, uživanje u baštama lokala i večernji izlazak, dan na Zlatiboru čete teško provesti bez bar sto evra po osobi dnevno. Bez obzira na sve, posećenost raste pa se i ove godine predviđa njen rekord sa oko 50 hiljada turista tokom letnjih vikenda na dnevnom nivou.

Apartmani skuplji 10-15%

Posetioci Zlatibora kažu da je sve papreno skupo a na cene se žale i meštani koji imaju u nekim prodajnim objektima i povlastice. Iako je intenzivna gradnja uvećala ponudu smeštajnih kapaciteta pa tako oborila cenu iznajmljivanja smeštajnih jedinica, ove godine je skuplje u odnosu na prethodnu sezonu, što je za Nova.rs potvrdio i direktor Turističke organizacije Zlatibor Vladimir Živanović.

Vladimir Živanović Foto: Slavica Panić/Nova.rs

„Korigovane su cene smeštajnih kapaciteta a to poskupljenje se kreće 10-15%. Zlatibor je velika destinacija koja zaista nudi puno pa je i izbor smešaja veliki. Što se hotelskog smeštaja tiče, dnevni najam sobe u hotelu sa tri zvezdice se kreće 56-60 evra po osobi za noćenje sa doručkom a u hotelima sa 4-5 zvezdica je od 120-130 evra. Što se apartmana tiče, najam se može pronaći od 20 evra po osobi a cena ide 60-80 evra, sve u zavisnosti od kvaliteta, lokacije i opremljenosti objekta, kaže Živanović.

Seoski turizam sve privlačniji, a i jeftiniji

Pandemija 2020.godine nametnula je i nove trendove posećenosti drugim lokacijama, van centra Zlatibora. Seoski turizam privlači kontinuiranu pažnju posetilaca a cene nikako nisu male ni tamo.

Zlatibor Foto: Slavica Panić/Nova.rs

„Interesovanje za seoski turizam je i dalje na visokom nivou i ne jenjava. Posetioci traže beg od svakodnevnice a ono što mi radimo, tj.lokalna samouprava, je podrška seoskim domaćinstvima kako bi ih motivisali da što više objekata kategorišu i privedu nameni. Na teritoriji opštine imamo negde oko 700 ležajeva u seoskim domaćinstvima a najviše ih je u selima koja se izdvajaju po posećenosti kao što su Gostilje, Jablanica, Mačkat i Šljivovica, koja i zbog svojih manifestacija i sadržaja privlače najveći broj turista. Sve veće interesovanje vlada i za lokacije koje se nalaze na obodima naseljenog dela Zlatibor kao što su Tić polje, Oko, Gajevi, Potoci…“, dodaje Živanović.

Boravak u objektima seoskog turizma je ipak nešto povoljniji nego u apartmanima visoke kategorije. Najviše se izdaju kuće u koje se može smestiti do osam osoba a dnevni najam takvog objekta je 80-120 evra dnevno.

Zlatibor Foto: Slavica Panić/Nova.rs

Kafa u centru do 560 dinara

Živanović potvrđuje da su isto tako porasle i cene u ugostiteljskim objektima kao posledica sve prisutnog rasta cena na svim nivoima u Srbiji. Poskupljenje je vidno, 15-20% sigurno a skuplje su i ulaznice na neke lokalitete koje turisti najčešće posećuju van centra Zlatibora, sve u skladu sa trendovima i prisutnoj inflaciji.

Zlatibor Foto: Slavica Panić/Nova.rs

Najjeftinija je domaća kafa koja se kreće 250-350 dinara a espreso je 350- 560 dinara, zavisno gde ste odabrali da sednete. Ukoliko sednete u lokal u samom centru flašicu kisele vode ćete platiti oko 350 dinara kao i čaj. Flašu obične vode možete da naručite za 420 dinara. Sokovi su u najboljem slučaju oko 500 dinara a alkoholna pića znatno skuplja.

Parče pice se može pronći za 350 dinara a pljeskavice su i duplo skuplje. Za restoran treba najviše novca a bez 1.000 dinara, koliko košta najjeftinija obrok salata, ne možete pojesti skoro ništa. Svakako je poželjno raspitati se o ponudi i cenama jer najskuplji je sam centar Zlatibor,a koji je i najposećeniji, dok se malo dalje može nešto i uštedeti na razlici, bile cene realne ili ne.

Četiri kategorije turizma na Zlatiboru beleže najmasovniju zainteresovanost i posećenost a to su zdravstveni, sportsko-rekreativni, kongresni i manifestacioni. Procentualno, najveći broj posetilaca Zlatibora su mladi bračni parovi i porodice sa decom, pa se strategija razvoja sadržaja kreira na osnovu tih informacija.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare