Da li ste nekada obratili pažnju na boju sedišta u avionima? Gotovo su uvek plava i izuzeci od ovog pravila su retkost.
Plava boja se povezuje sa smirenošću i stabilnošću, a uz to se na sedištima ne primećuju nečistoće i ogrebotine.
Možda verujete da je boja povezana sa bojom neba, ali nije sve toliko jednostavno.
Prema naučnim istraživanjima, plava boja se povezuje sa stabilnošću i bezbednošću, što je mnogo važno za putnike koji pate od aerofobije. Uz to, čak 90% ljudi atraktivnost određene kompanije procenjuje samo prema boji brenda.
Za plavu boju postoji i praktično objašnjenje. Na njoj se ne primećuju nečistoće, fleke i ogrebotine, pa tako može da izgleda dobro mnogo duže vremena nego što to mogu sedišta u nekoj drugoj boji.
Ali, u kabinama biznis klase ipak možete videti svetlu nijansu plave boje zato što u njoj leti manje putnika, pa se materijal sporije oštećuje.
Zanimljivo je da su tokom sedamdesetih i osamdesetih godina avio-kompanije počele da stavljaju crvena sedišta. Ali, ona su zatim bila zamenjena plavim zato što crvena boja izaziva povećanje agresije kod putnika.
Za sedišta u avionima koriste se i platno i veštačka koža.
Na primer, u avionima koji putuju na dugim prekookeanskim letovima, sedišta su sa platnom zbog udobnosti putnika.
Tako se oni ne znoje i nije im neudobno, a njihova koža slobodno diše.
Ali, u avionima koji lete na kratkim letovima, najčešće je veštačka koža jer je otpornija na nečistoće i prilikom prosipanja pića ne ostaju fleke.
Interesantno je da navlaka koja se stavlja na gornji deo sedišta potiče iz viktorijanske Engleske, kada su muškarci koristili mnogo ulja za pravljenje frizura i na taj način ostavljali fleke.
Da bi se ovo izbeglo, na stolice su počele da se stavljaju navlake, a kasnije su počele da se stavljaju i u avione.
Avio-kompanije žele da smeste maksimalan broj sedišta u kabine. Pa tako, iako kompanije koje proizvode avione daju preporuke o broju i rasporedu sedišta u avionu, gotovo nijedna kompanija ne poštuje preporuke.
Dodavanjem sedišta se izmešta red, pa zato neka nisu odmah do prozora.
Ako ne želite da slušate buku motora aviona, izaberite sedište koje je u prednjem delu.
Ali, tada ćete čuti jasno i glasno svako obraćanje stjuardese, ali to je verovatno bolje od motora.
Isto tako, raznošenje hrane počinje od prednjeg dela aviona, pa ćete imati veći izbor.
Ako ste visoki, onda sedite u blizini izlaza za hitne slučajeve jer tamo ima više prostora između sedišta.
Ali, red ispred izlaza za hitne slučajeve nije najbolji izbor jer se sedišta ne mogu mnogo pomerati zato što bi smetala u slučaju hitne evakuacije. Izaberite red do njega.
***
Bonus video: Kako izgleda let jednom od najskupljih prvih klasa u avionu
Pratite nas i na društvenim mrežama: